Platform golf Deemples peroleh pelaburan AS$2 juta daripada V Ventures untuk pacu pertumbuhan, kembangkan pasaran | DagangNews Skip to main content

Platform golf Deemples peroleh pelaburan AS$2 juta daripada V Ventures untuk pacu pertumbuhan, kembangkan pasaran

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 11 Jun – Platform golf, Deemples mengumumkan pelaburan sebanyak AS$2 juta (kira-kira RM9.58 juta) daripada firma modal teroka korporat yang berpangkalan di Singapura — V Ventures, untuk memacu pertumbuhannya dan memperkaya pengalaman pengguna.

 

Pelaburan itu datang pada masa pertumbuhan pesat untuk Deemples, yang menyaksikan perniagaannya meningkat dua kali ganda setiap tahun sejak empat tahun lalu di Malaysia.

 

Pelaburan ini akan memudahkan lagi rancangan jenama itu untuk mengembangkan kehadirannya di Asia Tenggara dan mewujudkan tapak kukuh dalam pasaran baharu.

 

Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas Deemples, David Wong berkata, misi teras syarikat adalah untuk mencipta pengalaman bermain golf terulung yang diperkasakan oleh teknologi untuk membolehkan komuniti Deemples bermain pada bila-bila masa, di mana sahaja, dengan sesiapa sahaja.

 

"Dengan pelaburan baharu ini, kami telah memusatkan perhatian untuk mengembangkan lagi ekosistem kami untuk menjadi benar-benar serantau dengan perkhidmatan kami dan untuk memperkayakan komuniti golf dengan ketara,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

 

Diasaskan dengan visi untuk menangani keperluan peribadi untuk mencari rakan golf, Deemples telah berkembang menjadi nama terkenal di Malaysia yang meningkatkan bilangan pemain golf aktif sebanyak 200% sejak pusingan pengumpulan dana terakhir mereka.

 

Deemples membolehkan pemain golf merancang permainan mereka dengan mudah, sama ada pusingan spontan, kejohanan, perlawanan kelab atau perlawanan yang telah ditetapkan. Dengan falsafahnya yang mengutamakan teknologi dan pendekatan yang direka untuk pemain golf, Deemples memenuhi pelbagai keperluan pemain golf, meningkatkan pengalaman keseluruhan sukan mereka.

 

Sementara itu, Ahmad Daleen, Ketua Pegawai Teknologi Deemples berkata, pihaknya akan menggunakan dana untuk membina produk berskala terbaik dalam kelasnya, dengan tumpuan yang mendalam pada inovasi tanpa henti, formula untuk kesesuaian pasaran produk, dan akhirnya berkembang ke pasaran yang belum diteroka.

 

"Ini penting untuk misi menyediakan pengalaman bermain golf tanpa sempadan terbaik untuk komuniti kami, membolehkan peminat golf berhubung, bermain dan menikmati permainan, di mana-mana sahaja.

 

"Pada dasarnya, ia mengukuhkan komitmen kami untuk memperkasakan pemain golf di mana-mana dan mengukuhkan kedudukan kami sebagai peneraju dalam merevolusikan cara golf dialami dan dinikmati merentasi sempadan," ujarnya.

 

Presiden Persatuan Golf Malaysia dan Pengerusi Eksekutif The Mines Resort and Golf Club, Laksamana (B) Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor berkata, Deemples telah membantu padang golf di Malaysia untuk menyediakan tahap perkhidmatan baharu untuk pemain golf baharu dan sedia ada sejak 4 tahun lalu.

 

"Kami di The Mines Resort and Golf Club dapat melancarkan di platform dengan mudah dan serta-merta mula menerima tempahan daripada pengguna mereka. Deemples telah menjadi rakan kongsi yang hebat kepada kami dan padang golf lain Dengan teknologi terbaik dalam kelasnya, dan strategi pertumbuhan mereka, ia akan membolehkan semua padang golf yang dilanggan untuk memberikan pengalaman bermain golf yang mendebarkan kepada persaudaraan golf kami lihat apa masa depan kami dengan Deemples untuk industri golf di Malaysia,” katanya. - DagangNews.com