Rehda Malaysia umum pelantikan Ho Hong Sang sebagai presiden, Zaini Yusoff sebagai timbalan | DagangNews Skip to main content

Rehda Malaysia umum pelantikan Ho Hong Sang sebagai presiden, Zaini Yusoff sebagai timbalan

Datuk Ho Hon Sang (kiri) dan Datuk Zaini Yusoff
Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 1 Julai - Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan (Rehda) Malaysia mengumumkan pelantikan Datuk Ho Hon Sang dari Equatorial Palms Sdn Bhd sebagai presiden, dan Datuk Zaini Yusoff dari SP Setia Bhd sebagai timbalan presidennya bagi penggal 2024/2026, berkuat kuasa 29 Jun 2024.

 

Ho menggantikan Datuk NK Tong, yang memegang jawatan itu dari Julai 2022. Tong juga pernah menjadi pemangku presiden kira-kira enam bulan sebelum pelantikannya.

 

“Saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Datuk Tong atas dedikasi dan ketekunan beliau selama dua setengah tahun yang lalu dalam usaha beliau memartabatkan industri hartanah ke tahap yang lebih tinggi.

 

"Beliau telah menetapkan standard yang tinggi, dan saya sedar cabaran yang menanti saya sebagai presiden Rehda yang baharu.

 

 

rehda

 

 

“Tetapi saya yakin dengan tunjuk ajar daripada Datuk Tong dan presiden terdahulu, serta sokongan ahli majlis kebangsaan yang lain dan ahli Rehda secara amnya, saya akan dapat meneruskan legasi kepada pencapaian kami sebagai seorang yang responsif, dihormati, NGO yang bertanggungjawab dan relevan,” kata Ho dalam satu kenyataan media di sini hari ini.

 

Semasa memegang jawatan Tong, beliau terlibat secara aktif dalam penglibatan dengan pemain industri, khususnya kerajaan persekutuan, dan dilantik menjadi sebahagian daripada panel pakar Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, lembaga pengarah Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan, serta Kuala Lumpur Lembaga penasihat Dewan Bandaraya. - DagangNews.com