Tomei peroleh lesen pajak gadai, aktiviti pinjaman wang dalam talian | DagangNews Skip to main content

Tomei peroleh lesen pajak gadai, aktiviti pinjaman wang dalam talian

Tomei Consolidated Bhd berkata lima anak syarikatnya telah mendapat kelulusan bersyarat daripada Kementerian Pembangunan Kerajaan Tempatan untuk lesen pajak gadai beroperasi sebagai pemegang pajak gadai.

KUALA LUMPUR 27 Sept -  Tomei Consolidated Bhd telah menerima kelulusan bersyarat daripada Kementerian Pembangunan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan lesen pajak gadai, serta membenarkan syarikat tukang emas itu menjalankan aktiviti perniagaan pinjaman wang dalam talian.

 

Dalam makluman di Bursa Malaysia, Tomei berkata lima anak syarikatnya memperoleh kelulusan bersyarat daripada kementerian untuk lesen pajak gadai beroperasi sebagai pemegang pajak gadai.

 

Anak-anak syarikat yang mendapat kelulusan bersyarat ialah Ambitious Dream Sdn Bhd, Glittering Dream Sdn Bhd, Joyous Dream Sdn Bhd, Memorable Dream Sdn Bhd dan Mesmerizing Dream Sdn Bhd.

 

Menurut Tomei, lesen tersebut tertakluk kepada anak syarikat yang memenuhi syarat tertentu menjelang 20 Julai 2024.

 

Bagaimanapun, syarikat itu tidak mendedahkan butiran mengenai syarat-syarat di atas yang perlu dipenuhi dalam pemfailan.

 

Sementara itu, dalam pemfailan berasingan, Tomei turut mengumumkan bahawa kementerian turut meluluskan anak syarikat milik penuhnya TXG Financial Solutions Sdn Bhd untuk menjalankan perniagaan pinjaman wang dalam talian dalam lesen pinjaman wang sedia ada unit itu. - DagangNews.com