TT Vision, Autowell bekerjasama tubuh hab pembuatan baharu bagi membangunkan produk tenaga solar | DagangNews Skip to main content

TT Vision, Autowell bekerjasama tubuh hab pembuatan baharu bagi membangunkan produk tenaga solar

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 21 Jun - TT Vision Holdings Bhd menjalinkan kerjasama dengan Autowell (Singapore) Pte Ltd (ASPL) bagi menubuhkan hab pembuatan baharu di Malaysia untuk membangunkan bersama produk tenaga solar untuk pasaran global.

 

Kumpulan itu akan menubuhkan kemudahan pembuatan tercanggih khusus untuk penyelidikan dan pembangunan, pengeluaran serta penjualan peralatan automasi termaju.

 

Katanya, pencapaian penting itu membuka jalan kepada perkongsian inovatif yang ditetapkan untuk memacu kemajuan teknologi dan pertumbuhan dalam industri.

 

"Kemudahan itu juga akan menghasilkan produk perkakasan dan perisian berkaitan yang bertujuan mengembangkan pasaran tenaga solar di luar negara, termasuk Asia Tenggara, Eropah dan Amerika Syarikat (AS).

 

"Inisiatif strategik ini ditetapkan untuk memperkukuh kehadiran pasaran dan memacu inovasi dalam industri tenaga solar global," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif  dan Pengarah Eksekutif TT Vision, Goon Koon Yin berkata, pihaknya sudah mengenal pasti dan sedang dalam penubuhan kemudahan siap dibina.

 

"Apabila kemudahan pembuatan baharu kami siap, kami menyasarkan untuk memulakan operasi pada Ogos 2024.

 

"Kerjasama penting ini memanfaatkan kepakaran luas dan inovasi kedua-dua syarikat, ia bertujuan merevolusikan kemajuan teknologi dan memberikan nilai yang luar biasa kepada pemegang kepentingan kami," katanya.

 

Beliau berkata, kerjasama ini ditetapkan bagi mentakrifkan semula piawaian industri, memacu pertumbuhan yang mampan dan mewujudkan kehadiran yang dominan dalam sektor tenaga global.

 

"Bersama-sama, kami komited untuk membina masa depan yang maju dari segi teknologi dan alam sekitar yang mampan," katanya.- DagangNews.com