Versa raih pembiayaan lapan angka bagi mempromosikan kesejahteraan kewangan | DagangNews Skip to main content

Versa raih pembiayaan lapan angka bagi mempromosikan kesejahteraan kewangan

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 5 Sept - Aplikasi pengurusan kekayaaan digital, Versa berjaya memperoleh pembiayaan lapan angka bagi  membolehkannya menyediakan lebih banyak penyelesaian yang boleh diakses oleh semua orang.

 

Pembiayaan itu diketuai oleh Hibiscus Fund, dana modal teroka yang diuruskan oleh RHL Ventures dan konglomerat perkhidmatan kewangan Korea Selatan, KB Investment Co Ltd. 

 

Affin Hwang Asset Management turut terlibat dengan pembiaan itu, bersama pelabur baharu OSK Ventures dan HPRY Ventures yang berpangkalan di Singapura .

 

Versa merupakan penerima geran CIP Ignite II di bawah Cradle Fund Sdn. Bhd. untuk tujuan komersial dan berjaya menggandakan hasil serahannya setakat ini.

 

Sejak penubuhannya pada 2021, Versa telah mengembangkan rangkaian produknya termasuk Versa Invest, dana pelaburan yang diuruskan oleh pengurus dana global terkemuka, pada Jun 2022.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Versa, Teoh Wei-Xiang berkata, kewujudan Versa bertujuan memperkasakan rakyat Malaysia untuk mencapai kesejahteraan kewangan.

 

"Kami sentiasa berusaha untuk menjadikan produk kami mudah dan mudah diakses, untuk membolehkan semua orang menyimpan, melabur dan berkembang. 

 

"Berdasarkan pengumuman pembiayaan, kami dapat memacu visi dan misi bagi memperkasakan lebih ramai orang ke arah mencapai matlamat kesejahteraan kewangan mereka dan merapatkan jurang celik kewangan di Malaysia,” katanya.

 

Bagi tempoh terhad, Versa menawarkan 3.2% setahun dalam bentuk pulangan bersih untuk simpanan dalam Versa Cash, perkhidmatan pengurusan tunai yang menawarkan pulangan lebih tinggi.

 

Tawaran itu bertujuan untuk menggalakkan rakyat Malaysia mengembangkan simpanan semasa tempoh inflasi ini selain membina pengetahuan kewangan mereka.

 

Versa Cash diuruskan Affin Hwang Asset Management dan memberi setiap hari rakyat Malaysia peluang untuk mengakses dana yang dahulunya hanya tersedia untuk individu dan korporat yang bernilai tinggi.

 

Versa kini tersedia untuk dimuat turun dari Apple App Store, Google Play Store & Huawei AppGallery. 

 

Untuk maklumat lanjut tentang Versa, sila layari www.versa.com.my. - DagangNews.com