YTL Power muktamadkan Perjanjian Langganan Saham dengan DNB dan MoF Inc. | DagangNews Skip to main content

YTL Power muktamadkan Perjanjian Langganan Saham dengan DNB dan MoF Inc.

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 28 Jun – YTL Power International Berhad melengkapkan Perjanjian Langganan Saham (SSA), berikutan kejayaan itu memenuhi semua syarat terdahulu dalam SSA bersyarat yang dimeterai dengan DNB dan Kementerian Kewangan (Diperbadankan) atau MoF Inc. pada 1 Disember 2023.

 

Pelaburan dalam DNB ini menandakan komitmen Kumpulan YTL Power International (melalui YTL Communications Sdn Bhd) untuk memainkan peranan utama dalam memacu agenda digital Malaysia dan menyokong Visi kerajaan bagi persekitaran Rangkaian Borong Duaan (DWN) 5G yang akan memberikan manfaat kepada negara.

 

Pengarah Urusan YTL Power International, Dato’ Seri Yeoh Seok Hong berkata, selaras dengan komitmen pihaknya untuk menyampaikan perkhidmatan 5G bertaraf dunia kepada negara, syarikat inimenyokong sepenuhnya
pelaksanaan berkesan model Rangkaian Borong Dwi 5G yang diumumkan oleh Kerajaan.

 

"Kami akan terus bekerjasama rapat dengan Kerajaan untuk merealisasikan cita-cita Malaysia untuk digital
ekonomi, terutamanya dalam pembangunan 5G dan ekosistem AI yang lebih luas,” kata beliau dalam kenyataan di sini hari ini.

 

 

Dato’ Seri Yeoh Seok Hong
              Dato’ Seri Yeoh Seok Hong

 

 

Beliau menambah, “Sebagai perintis untuk melancarkan 5G di Malaysia, YTL Communications melalui Yes 5G mempunyai dan terus memperjuangkan kebolehcapaian dan kemampuan perkhidmatan 5G untuk semua rakyat Malaysia, termasuk pengguna, perniagaan dan industri. Kami bersedia untuk mempercepatkan kejayaan pelancaran 5G seluruh negara, yang merupakan asas untuk melonjakkan industri dan memacu pertumbuhan ekonomi.”

 

YTL Communications, melalui jenama perkhidmatannya Yes 5G, menyediakan 5G yang paling berpatutan dan terbaik dalam kelasnya pelan mudah alih di Malaysia, serta penyelesaian peringkat perusahaan seperti Rangkaian Persendirian Yes 5G.

 

Baru-baru ini, YTL Communications bekerjasama dengan Clarion Malaysia untuk melancarkan AI pertama Malaysia dan barisan pembuatan termaju berasaskan robotik, dikuasakan oleh Rangkaian Persendirian Yes 5G. - DagangNews.com