Al Rajhi Bank pasarkan tiga dana patuh syariah Nomura Asset | DagangNews Skip to main content

Al Rajhi Bank pasarkan tiga dana patuh syariah Nomura Asset

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 21 Okt - Al Rajhi Bank Malaysia  mula memasarkan tiga dana patuh syariah oleh Nomura Asset Management Malaysia di bawah perjanjian baharu yang dicapai antara kedua-dua institusi kewangan itu hari ini.

 

Dana patuh syariah itu ialah Nomura Global Shariah Semiconductor Equity Fund, Nomura Global Shariah Strategic Growth Fund dan Nomura i-Income Fund.

 

Perjanjian itu bukan sahaja memberi Al Rajhi Bank rangkaian produk yang lebih luas untuk dijual tetapi juga akan memberi Nomura satu lagi jalan untuk menjangkau pelabur.

 

Al Rajhi Bank berkata gabungan ekuiti global dan dana pendapatan tetap akan memberi peluang kepada pelanggannya untuk mempelbagaikan portfolio pelaburan mereka.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Al Rajhi Bank Malaysia, Arsalaan Ahmed berkata, produk Nomura telah dipilih untuk potensi pertumbuhan mereka berdasarkan trend kewangan digital dan Islam.

 

"Kerjasama itu menawarkan pelanggan kami lebih banyak pilihan dana patuh syariah yang telah dipilih secara strategik untuk pertumbuhan berdasarkan digital dan trend kewangan Islam.

 

arsalan
Arsalaan Ahmed

 

"Perkongsian ini akan membolehkan Al Rajhi mengembangkan lagi penawaran produk kami kepada pelanggan kami selaras dengan trend pasaran terkini dan permintaan dalam kewangan Islam," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Dana Ekuiti Semikonduktor Syariah Global Nomura, yang dilancarkan pada Julai 2022, adalah untuk pelabur yang mencari pertumbuhan jangka panjang serta peluang daripada syarikat yang terlibat dalam semikonduktor pada skala global.

 

Dana Pertumbuhan Strategik Syariah Global Nomura direka untuk mencapai pertumbuhan modal jangka panjang terutamanya melalui pelaburan dalam ekuiti patuh syariah asing, sukuk, skim perjanjian kolektif Islam dan instrumen pasaran wang Islam.

 

Pelabur yang mencari pengagihan pendapatan tetap melalui pelaburan dalam deposit Islam, instumen pasaran wang Islam dan sukuk harus menggunakan Dana Nomura i-Income. - DagangNews.com