Caely Holdings tetapkan 28 November 2022 bagi mesyuarat agung tahunan, bincang 10 resolusi | DagangNews Skip to main content

Caely Holdings tetapkan 28 November 2022 bagi mesyuarat agung tahunan, bincang 10 resolusi

KUALA LUMPUR 31 Okt - Pengeluar pakaian dalam dan pakaian yang berpangkalan di Perak, Caely Holdings Bhd akan mengadakan mesyuarat agung tahunan (AGM) seterusnya yang dipengerusikan oleh tujuh pengarah baharunya, diketuai Pengerusi Eksekutif Ng Keok Chai pada 28 November ini.

 

Pada AGM itu, para pemegang saham bersedia untuk membincangkan 10 resolusi termasuk pemilihan semula empat pengarah sedia ada Francis Leong Seng Wui, Kenny Khow Chuan Wah, Datuk Pahlawan Mior Faridalathrash Wahid dan Chong Seng Ming.


 

Datuk Pahlawan Mior Faridalathrash Wahid
Datuk Pahlawan Mior Faridalathrash Wahid merupakan bekas Ketua Polis Perak.

 

 

Pemegang saham juga akan mengundi sama ada untuk membayar yuran pengarah sehingga RM435,000 dan faedah sehingga RM100,000 untuk tahun kewangan berakhir 30 Jun 2023 sehingga tamat AGM syarikat yang akan datang dan memberi kuasa kepada pengarah untuk memperuntukkan dan menerbitkan saham baharu, serta melantik semula Tetuan PKF PLT sebagai juruaudit syarikat.

 

Resolusi khas untuk menukar nama syarikat kepada Classita Holdings Bhd juga akan dibangkitkan pada AGM akan datang.

 

Sejak Februari, Caely telah terlibat dalam kes undang-undang penyelewengan dana yang melibatkan pengasas dan bekas pengarah eksekutif Caely Datin Fong Nyok Yoon dan suaminya Datuk Alan Chuah Chin Lai serta bekas lembaga pengarah kumpulan itu.

 

Pasangan itu didakwa menyeleweng RM30.55 juta daripada anak syarikat milik penuh Caely Caely (M) Sdn Bhd melalui 10 transaksi pihak berkaitan yang boleh dipersoalkan.

 

Pada 29 Ogos, perubahan dalam bilik lembaga Caely berikutan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berlaku, yang menyaksikan keseluruhan bekas ahli lembaga pengarah, tidak termasuk Fong, disingkirkan.

 

Bagaimanapun, Fong meletak jawatan daripada lembaga pengarah pada 15 Sept kerana isu kesihatan.

 

Ng, Leong, Datuk Kang Chez Chiang dan Krishnan Dorairaju dilantik sebagai pengarah baharu. Tiga ahli tambahan - Khow, Chong dan Mior - dilantik ke lembaga pengarah pada 27 Sept. - DagangNews.com