Datuk Leanne Goh dilantik sebagai Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif MUI Properties | DagangNews Skip to main content

Datuk Leanne Goh dilantik sebagai Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif MUI Properties

Datuk Leanne Goh

KUALA LUMPUR 26 Mei - MUI Properties Bhd melantik Datuk Leanne Goh sebagai Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif berkuat kuasa 23 Mei.

 

Goh membina kerjayanya dalam Star Media Group Bhd (SMG) dan menjadi Ketua Pengarang pada 2015.

 

Sepanjang 34 tahun di SMG, beliau memegang banyak peranan penting, termasuk editor pendidikan dan editor Sunday Star, masing-masing menyumbang kepada kejayaan syarikat ke penyenaraian awam ketika beliau berada dalam pengurusan pertengahan.

 

Sebelum bersara awal pada 2018, beliau menganggotai lembaga Leaderonomics (2014-2018), sebuah perusahaan sosial yang bertujuan untuk mengubah negara melalui pembangunan kepimpinan.

 

Beliau juga merupakan Ahli Jawatankuasa Pihak Berkepentingan Luar Pusat Pengajian Seni dan Sains Sosial Monash University dari 2016 hingga 2018.

 

Goh dipilih sebagai Pengerusi Rangkaian Berita Asia untuk tempoh 2017/2018 oleh Lembaga Eksekutif ANN, sebuah pakatan 22 syarikat media dari 21 negara.

 

Beliau juga menerima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat dalam Kecemerlangan Kewartawanan dan Pengarang Media daripada Sidang Kemuncak Ekonomi Cina Sedunia (WCES), anjuran Institut Strategi dan Kepimpinan Asia (Asli), pada 16 November 2016.

 

Pada masa ini, Goh memiliki syarikat perunding yang menyediakan perkhidmatan pembangunan kandungan, penjenamaan dan pemasaran serta perancangan strategik untuk pendidikan dan pelanggan lain, lapor The Star.

 

Sementara itu, MUI Properties turut melantik Yoong Swie Leong sebagai Ahli Jawatankuasa Imbuhan. Ahli jawatankuasa itu ialah Goh, Abdul Rashid Ismail dan Yoong. - DagangNews.com