JF Technology bekerjasama dengan firma AS, Ironwood Electronics laksanakan penjualan silang produk | DagangNews Skip to main content

JF Technology bekerjasama dengan firma AS, Ironwood Electronics laksanakan penjualan silang produk

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 8 Ogos - JF Technology Bhd dan Ironwood Electronics Inc yang berpangkalan di AS telah menandatangani perjanjian pengedaran silang.

 

Di bawah perjanjian itu, JF Technology akan menggunakan kartrij pemasangan kenalan Ironwood.

 

Ironwood akan menggunakan pin sesentuh prestasi tinggi JFTechnology, kedua-dua julur dan tegar, dalam kartrij pemasangan sesentuh dan soket ujiannya.

 

Ironwood, peneraju dalam makmal atas bangku dan soket ujian pencirian, akan membawa varian kiraan sisipan tinggi teknologi ujian berprestasi tingginya ke pasaran ATE (peralatan ujian automatik).

 

Berpangkalan di Minnesota, Ironwood adalah sebahagian daripada HEICO Corp dan disenaraikan di Bursa Saham New York dengan permodalan pasaran lebih daripada AS$28 bilion.

 

Dalam satu kenyataan bersama, syarikat itu berkata mereka akan terus menjual produk mereka sendiri di seluruh dunia, tetapi kini juga akan mempunyai hak untuk menjual produk masing-masing.

 

Ironwood akan memberi tumpuan kepada AS dan Eropah dan JF Technology yang memfokuskan kepada Asia.

 

Pengarah Urusan JF Technology Datuk Foong Wei Kuong berkata ia melihat sinergi yang kukuh daripada kerjasama itu.

 

"Bersama-sama, kami akan memanfaatkan kepakaran kukuh masing-masing dan rangkaian yang mantap untuk mengembangkan lagi kehadiran geografi kami."

 

Ketua pegawai eksekutif Ironwood David Struyk berkata perjanjian itu sejajar dengan kemasukannya ke dalam pasaran ATE. - DagangNews.com