Otis lancarkan lif digital bersambung Gen3 dikendali teknologi awan bagi tingkatkan kecekapan bangunan | DagangNews Skip to main content

Otis lancarkan lif digital bersambung Gen3 dikendali teknologi awan bagi tingkatkan kecekapan bangunan

Pasukan pengurusan Otis bergambar dengan tanda '3' untuk memperingati lif bersambung Gen3 pelancaran platform di Kuala Lumpur.
Oleh SYAZA NORAZHARUDDIN

KUALA LUMPUR 28 Ogos - Pengeluar lif, eskalator dan laluan pejalan kaki bergerak, Otis Worldwide Corporation melancarkan platform lif digital bersambung Gen3 semasa acara pelancaran 'Platform for Possibility' di Kuala Lumpur. 

 

Menurut kenyataan hari ini, Otis berkata, lif Gen 3 menggunakan Aplikasi Pengaturcaraan Antara Muka (API) berasaskan awan yang memudahkan penyepaduan lif mengangkutkan perisian pengurusan bangunan, robot autonomi dan memberikan perkhidmatan lain untuk meningkatkan kecekapan bangunan.

 

Lif Gen3 tersebut dikendalikan oleh Internet Kebendaan (IoT) bagi membolehkan komunikasi proaktif dengan memantau kesihatan dan prestasi peralatan 24/7 dalam masa nyata. 

 

"Lif Gen3 itu juga menggunakan Aplikasi Pengaturcaraan Antara Muka (API) berasaskan awan yang memudahkan penyepaduan lif dengan perisian pengurusan bangunan, robot autonomi, dan pelbagai alat serta perkhidmatan lain untuk meningkatkan kecekapan bangunan. 

 

"Paparan dalam kereta Otis eView menyediakan maklumat hiburan seperti info bangunan, cuaca, berita, dan video kepada penumpang, serta boleh berhubung dengan pusat sokongan OTISLINE, talian 24/7 melalui sembang video semasa kecemasan. 

 

"Teknologi penghantaran pintar Compass 360 pula mengoptimumkan perjalanan dengan mengumpulkan penumpang yang menuju ke destinasi sama, mempercepatkan perjalanan sehingga 50% semasa waktu puncak. 

 

"Aplikasi Otis eCall Plus membolehkan penumpang menghubungi lif dan menetapkan destinasi mereka melalui telefon pintar, tanpa perlu menekan butang lif,"ujar Otis dalam kenyataan hari ini.

 

Pengurus Besar Otis Malaysia & Brunei, Pradeep Nair berkata, pelancaran lif Gen3 itu tepat pada masanya semasa Malaysia sedang membangunkan bandar pintar dan membina komuniti yang mampan untuk masa depan yang lebih cerah dan terhubung. 

 

"Di Otis, kami komited untuk menyokong pelanggan kami dengan platform lif Gen3 kami yang disambungkan ke awan dan boleh berintegrasi dengan lancar dengan ekosistem bangunan," ujar beliau. 

 

Sementara itu, selaras dengan komitmen Otis terhadap kemampanan, lif Gen3 termasuk Otis ReGen iaitu pencahayaan LED dan mod tidur untuk membantu mengurangkan penggunaan tenaga dan jejak kaki karbon lif.- DagangNews.com