Pendapatan Aurelius Technologies capai unjuran didorong pemulihan rantaian bekalan global | DagangNews Skip to main content

Pendapatan Aurelius Technologies capai unjuran didorong pemulihan rantaian bekalan global

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 3 Okt - Keputusan suku kedua Aurelius Technologies Berhad adalah dalam jangkaan dengan masing-masing mencapai 51.1% dan 35.1% daripada unjuran hasil dan keuntungan setahun penuh Mercury Securities bagi tahun kewangan berakhir 31 Januari 2023.

 

Firma itu berkata, perkembangan itu adalah hasil daripada pemulihan keseluruhan rantaian bekalan global dan logistik.

 

"Kami menyukai saham itu kerana rancangan pengembangan yang menarik, kepelbagaian portfolio pelanggan daripada perniagaan bercampur selain rekod prestasi yang kukuh," katanya dalam satu nota kajian, hari ini.

 

Firma itu menjangkakan, separuh kedua FY23 akan menjadi lebih kukuh untuk Aurelius hasil sumbangan daripada pelanggan baharu yang disokong oleh peningkatan pengambilan pesanan dengan talian mesin teknologi pelekap permukaan kendiri (SMT) kelima. 

 

Pada Mac 2022, syarikat itu memulakan pengeluaran untuk pelanggan yang terlibat dalam perniagaan IC berbilang komponen (MCIC).

 

Mulai 31 Ogos 2022, lima talian SMT automatik sepenuhnya telah ditauliahkan untuk pelanggan ini di Kilang 2 mereka.

 

"Syarikat itu merancang untuk mendedikasikan sekurang-kurangnya lapan talian SMT untuk menampung lebih banyak pesanan daripada pelanggan dengan baki tiga talian akan dipasang sepenuhnya dalam suku 4QFY23 dan 1QFY24.

 

"Dengan sekurang-kurangnya lapan talian SMT khusus untuk pelanggan dan ia akan meningkatkan kapasiti pengeluaran serta keuntungannya.

 

"Kami menjangkakan Aurelius akan mencatatkan pengiktirafan hasil setahun penuh pada lapan talian SMT pada FY24 dan kami tidak melepaskan sebarang potensi pengambilan tanah pada masa hadapan untuk meningkatkan kapasiti pengeluaran mereka.

 

Firma itu mengekalkan saranan 'beli' dengan harga sasaran (TP) RM2.25, lebih tinggi berbanding RM1.71 sesaham. - DagangNews.com