Silver Ridge disaman Wilstech atas dakwaan tidak menjelaskan bayaran kontrak | DagangNews Skip to main content

Silver Ridge disaman Wilstech atas dakwaan tidak menjelaskan bayaran kontrak

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 22 April - Silver Ridge Holdings Bhd berkata unit milik penuhnya disaman oleh subkontraktor atas dakwaan bayaran kontrak tertunggak.

 

Penyedia penyelesaian sistem telekomunikasi itu berkata Wilstech Sdn Bhd menyaman Silver Ridge Sdn Bhd sebanyak RM1.36 juta berhubung jumlah yang didakwa tidak dibayar daripada lima kontrak.

 

"Wilstech mendakwa pihak-pihak telah mencapai persetujuan bersama pada 17 Okt 2023 bahawa jumlah tersebut adalah jumlah tertunggak terakhir daripada kontrak di atas," kata Silver Ridge dalam makluman di Bursa Malaysia.

 

"Silver Ridge mempertikaikan tuntutan tersebut dan menolak dakwaan bahawa pihak-pihak telah mencapai jumlah penyelesaian bersama yang dipersetujui," tambahnya.

iktisad

 

Silver Ridge berkata saman itu tidak akan memberi kesan kepada syarikat itu dari segi kewangan atau operasi, kerana dakwaan Wilstech adalah semata-mata berbentuk kewangan, yang dinyatakan dalam kapasiti kewangannya untuk dipenuhi.

 

"Silver Ridge mempunyai prospek yang munasabah untuk berjaya mempertahankan saman sivil itu," tambahnya.

 

Wilstech telah dilantik terutamanya untuk penyediaan peralatan untuk pemasangan kemudahan telekomunikasi di bangunan, menurut Silver Ridge.

 

Lima kontrak yang berkaitan dengan saman itu bernilai agregat RM16.26 juta.

 

Saham dalam Silver Ridge ditutup tidak berubah pada 35 sen pada Jumaat, menilai syarikat itu pada RM76.8 juta. - DagangNews.com