Powerwell raih kontrak bekalkan papan suis RM13.25 juta kepada projek pusat data di Indonesia | DagangNews Skip to main content

Powerwell raih kontrak bekalkan papan suis RM13.25 juta kepada projek pusat data di Indonesia

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 27 Sept - Anak syarikat Powerwell Holdings Bhd, Powerwell International Sdn Bhd memperoleh kontrak bernilai RM13.25 juta untuk membekalkan papan suis voltan rendah untuk projek pusat data Indonesia.

 

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia, kumpulan itu berkata ia telah menerima surat anugerah (LOA) daripada PT. Duta Listrik Graha Prima pada 26 Sept.

 

Syarikat itu berkata LOA itu dijangka dipenuhi menjelang Mei 2025.

 

"LOA dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan disatukan dan aset bersih Powerwell untuk tahun kewangan berakhir 31 Mac 2025 dan seterusnya.

 

"Kumpulan itu tidak meramalkan sebarang risiko luar biasa selain daripada risiko operasi biasa yang dikaitkan dengan LOA dan kami akan mengambil risiko itu. langkah yang perlu untuk mengurangkan risiko," katanya.

 

Powerwell berpendapat bahawa kontrak itu adalah demi kepentingan terbaik kumpulan itu.

 

Pada waktu rehat tengah hari, saham Powerwell turun 1.23 peratus atau setengah sen kepada 40 sen, menilai kumpulan itu pada RM229.39 juta. - DagangNews.com