Selangor Dredging lancar Senai, kediaman tepi tasik baharu di Taman Putra Perdana Puchong | DagangNews Skip to main content

Selangor Dredging lancar Senai, kediaman tepi tasik baharu di Taman Putra Perdana Puchong

Direka di sekitar tasik semula jadi, Senai mencerminkan dedikasi SDB untuk memberi impak positif kepada komuniti dan persekitaran.
Oleh Shamsiah Zulkafli

KUALA LUMPUR 7 Okt – Pemaju hartanah butik terkemuka di Malaysia dan Singapura, Selangor Dredging Berhad (SDB), mengumumkan pelancaran pembangunan perumahan tepi tasik terbaharu, Senai, yang terletak di kawasan yang pesat membangun Taman Putra Perdana, Puchong. 

 

Projek itu mewakili masa depan kehidupan butik, di mana inovasi bertemu dengan kemampanan dan reka bentuk memberi tumpuan kepada peningkatan gaya hidup.

 

Senai menawarkan rumah teres strata tiga tingkat yang direka dengan teliti, memberikan gabungan kualiti, keselesaan dan kemampanan. 

 

Terletak sepanjang 630 meter tepi tasik, kediaman tersebut mempunyai saiz antara 1,900 hingga 3,600 kaki persegi, sesuai untuk keluarga yang mencari ruang hidup yang luas dan berfungsi. 

 

Dengan penekanan kepada kehidupan yang mampan, Senai menggabungkan ciri reka bentuk yang mempromosikan kecekapan tenaga dan mencipta persekitaran yang hijau dan tenang.

 

Pengarah Urusan SDB, Teh Lip Kim, yang berperanan membentuk konsep projek berkenaan berkata, Senai mewakili komitmen syarikatnya untuk membina rumah yang tahan lama dan menawarkan nilai yang berterusan kepada pembeli rumah, selaras dengan konsep kemampanan dibawa SDB. 

 

"Dengan meletakkan diri saya dalam situasi pembeli yang akan tinggal di sini, kami berjaya merangka persekitaran hidup yang memupuk kesejahteraan dan hubungan antara keluarga pelbagai generasi," katanya dalam satu kenyataan.

 

Penglibatan aktif Lip Kim memastikan Senai benar-benar mencerminkan aspirasi pembeli rumah masa kini, malah beliau baru-baru ini menerusi SDB menerima pelbagai anugerah industri termasuk gelaran Property Woman of the Year 2023 oleh Persekutuan Hartanah Antarabangsa (FIABCI) Cawangan Malaysia.

 

Direka di sekitar tasik semula jadi, Senai mencerminkan dedikasi SDB untuk memberi impak positif kepada komuniti dan persekitaran. 

 

Dari reka bentuk yang cekap tenaga hingga ruang hijau yang luas, pembangunan itu selaras dengan permintaan yang semakin meningkat untuk kehidupan yang mesra alam.

 

Terletak di Taman Putra Perdana, Senai menawarkan penduduk akses yang mudah kepada kemudahan penting di Puchong sambil memberikan tempat percutian yang aman dari kesibukan kehidupan bandar. 

 

Lokasinya yang dekat dengan Kuala Lumpur dan akses melalui lebuh raya utama menjadikannya ideal untuk profesional muda, keluarga dan pesara yang mencari keseimbangan antara kemudahan bandar dan kehidupan yang tenang.

 

Senai kini dibuka untuk pendaftaran, dan pembeli yang berminat digalakkan mendaftar awal bagi mendapatkan unit pilihan mereka.

 

SDB memajukan projek-projek yang sangat berjaya seperti 19Trees dan Jia di Malaysia, yang masing-masing telah 95% dan 100% terjual, dan dijadualkan siap menjelang akhir 2025. 

 

Di Singapura, pembangunan SDB Myra dan One Draycott telah mencapai jualan 100%, mengukuhkan reputasi syarikat. - DagangNews.com