Tealive merancang bertapak di Indonesia tahun hadapan, mahu ada 100 kedai dahulu di Filipina | DagangNews Skip to main content

Tealive merancang bertapak di Indonesia tahun hadapan, mahu ada 100 kedai dahulu di Filipina

(2 dari kiri) Sally Quah, Pengawal Kewangan Loob Holding; Bryan Loo, Pengasas dan CEO Loob Holding; Brahmal Vasudevan, Pengasas dan CEO Creador; Shanthini Kandiah, isteri Brahmal, dan Bryan Yeow, Pengarah Projek Khas dan Perniagaan Antarabangsa Loob Holdings, pada majlis pelancaran restoran warisan pertama Tealive di Medan Pasar, Kuala Lumpur.
Oleh BERNAMA

KUALA LUMPUR 20 Sept - Loob Holding Sdn Bhd, yang memiliki jenama teh gelembung Tealive, merancang untuk mengukuhkan portfolio luar negara dan mengintai Indonesia tahun depan.

 

Syarikat itu kini sudah bertapak di Filipina, Vietnam, Myanmar, Australia, Kemboja, Brunei, Mauritius dan Kanada.

 

Bagaimanapun, rancangannya untuk meneroka pasaran Indonesia hanya akan menjadi kenyataan jika syarikat itu dapat memenuhi sasarannya untuk memiliki 100 kedai di Filipina. Ia kini mempunyai 75.

 

“Matlamat kami untuk pengembangan serantau di Asia Tenggara sentiasa seperti ini. Jika kami berjaya bekerja melalui 100 kedai di setiap pasaran, kami akan mula merancang untuk pasaran baharu,” kata Pengasas dan CEO, Bryan Loo kepada media selepas melancarkan kedai konsep warisan pertama syarikat itu di Medan Pasar di sini pada Jumaat.

 

“Kami berharap kami dapat mencapai 100 kedai di Filipina dan beralih ke pasaran baharu. Kami sedang melihat Indonesia,” katanya.

 

“Kami sentiasa bermula dari kecil, dan pantas. Dan kami selalunya bermula di kawasan bandar,” katanya sambil menambah bahawa matlamat awal adalah untuk mempunyai 10 kedai bandar.

 

“Itulah cara kami mewujudkan identiti jenama kami. Selepas itu, kami akan perlahan-lahan menembusi bandar-bandar peringkat kedua dan ketiga.”

 

 

tealive

 

 

Sempena pelancaran kedai berkonsepkan gaya warisan, Tealive turut memperkenalkan minuman berasaskan kelapa, termasuk Coconut Smoothie dan Coconut Velvet Latte.

 

Siri Bang Bangnya telah melepasi pencapaian ke-50 juta piala setakat ini, kata satu kenyataan.

 

Syarikat itu ditubuhkan pada 2017 dan mempunyai lebih 1,000 cawangan Tealive di seluruh dunia, melayani lima juta pelanggan sebulan di Malaysia dan pasaran luar negara. - DagangNews.com