Dentsu Malaysia umum pelantikan Audrey Chong sebagai CEO mulai 1 Oktober 2023 | DagangNews Skip to main content

Dentsu Malaysia umum pelantikan Audrey Chong sebagai CEO mulai 1 Oktober 2023

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 23 Ogos – Dentsu Malaysia mengumumkan pelantikan Audrey Chong sebagai CEO baharunya berkuat kuasa 1 Oktober 2023.

 

Audrey akan mengambil alih jawatan Kien Eng Tan yang akan bersara pada 19 Oktober selepas berkhidmat sebagai CEO sejak Februari 2021.
 

Audrey sebelum ini merupakan CEO Universal McCann Malaysia dan beliau membawa pengalaman industri selama 25 tahun merentasi media, kreatif, strategi dan pemasaran digital dengan pemahaman dan kepakaran yang mendalam tentang pasaran Malaysia.

 

Setelah berada di pihak pelanggan dan agensi, Audrey mempunyai pengalaman langsung tentang cabaran yang dihadapi oleh pemasar dan cara agensi dapat memenuhi keperluan mereka dengan sebaiknya dalam ekosistem pemasaran semasa.
 

Audrey menyertai dentsu Malaysia pada masa yang mengujakan kerana agensi itu mendapat tarikan dan momentum pasaran yang positif. Beliau akan bertanggungjawab untuk mengembangkan dan meneruskan perjalanan transformasi perniagaan sambil memacu integrasi merentas amalan.

 

Perspektif beliau dalam membina model agensi yang memenuhi keperluan pelanggan akan melihat peluang dan pertumbuhan baharu. Dia akan melaporkan kepada Sanjay Bhasin,CEO dentsu Asia Tenggara dan akan menjadi sebahagian daripada pasukan kepimpinan SEA.


 

dentsu

 


Audrey berkata, beliau percaya terhadap strategi dentsu dan hala tuju mereka bergerak, dengan produk baharu, servis bersepadu dan inovasi untuk memenuhi keperluan pasaran.

 

"Mereka mempunyai momentum yang kuat di belakang beberapa kemenangan pasaran yang ketara, dan saya percaya dentsu bersedia untuk melepaskan diri daripada pek dan membina peluang pertumbuhan dan industri baharu,” kata beliau.
 

Sanjay Bhasin, Ketua Pegawai Eksekutif, detsu Asia Tenggara mengulas: “Saya benar-benar mahukan pengamal praktikal yang memahami cabaran dan nuansa pasaran; seseorang yang boleh membina kemenangan dan momentum yang dicipta Kien dan pasukannya yang kebanyakannya merupakan gergasi tempatan yang besar yang memerlukan pemahaman mendalam tentang pasaran Malaysia yang dinamik".

 

"Reputasi Audrey bercakap untuk dirinya sendiri. Dia telah membina sebuah agensi media yang kukuh kini menduduki tempat nombor satu dalam RECMA.

 

"Pasangan yang dengan pengalamannya memacu kreativiti melalui media, dia mempunyai set kemahiran berdaya saing yang akan memacu perniagaan ke tahap yang lebih tinggi. Dia juga seorang yang mesra, bijak, penyayang yang akan menambah baik kepada agensi tempatan Malaysia yang kukuh dan pasukan kepimpinan Asia Tenggara kami," ujarnya. - DagangNews.com