Gemilang Coachwork raih pengiktirafan ACCA menerusi pembangunan pekerja | DagangNews Skip to main content

Gemilang Coachwork raih pengiktirafan ACCA menerusi pembangunan pekerja

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 28 April - Pengeluar utama bas dan koc berkualiti tinggi, Gemilang Coachwork Sdn Bhd diiktiraf atas komitmen mereka untuk membangunkan pekerja mereka dengan menerima Approved Employer Trainee Development Gold Award daripada Persatuan Akauntan Bertauliah Berkanun (ACCA).

 

Persatuan tersebut mengiktiraf GML atas komitmen cemerlang untuk membangunkan pekerja, memberikan kemahiran dan pengetahuan yang diperlukan untuk berjaya dalam peranan mereka.

 

Pengarah Eksekutif GML, Yik Wai Peng berkata, pihaknya percaya bahawa kakitangan mereka adalah aset yang paling berharga. 

 

"Kami komited untuk menyediakan pekerja kami peluang latihan dan pembangunan yang mereka perlukan untuk cemerlang dalam peranan mereka, dan kami gembira kerana usaha kami telah diiktiraf dengan anugerah ini," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Wai Peng berkata, GML mempunyai rekod prestasi yang kukuh dalam membangunkan pekerjanya, menawarkan pelbagai program latihan dan peluang untuk pertumbuhan profesional. 

 

Katanya, dedikasi mereka terhadap pembangunan pekerja telah menghasilkan tenaga kerja berkemahiran tinggi dan bermotivasi, yang telah membantu memacu kejayaan dan pertumbuhan syarikat.

 

"Kami percaya bahawa kemampanan bukan hanya mengenai produk, tetapi juga tentang menjaga pekerja.

 

 

GML
                                             Yik Wai Peng

 

 

"Dengan mempromosikan amalan dan menggunakan bahan mampan dalam perniagaan kami, kami bukan sahaja mencipta produk yang lebih cekap dan kos efektif untuk pelanggan, tetapi juga mewujudkan persekitaran kerja lebih mampan," katanya.

 

Bas dan koc mereka menampilkan reka bentuk ringan yang diiktiraf secara meluas di lebih daripada 15 pasaran di seluruh dunia. 

 

GML telah memasang bas elektrik sejak 2015 dan mereka menggunakan bahan boleh diperbaharui.

 

Dengan anugerah terbaru ini, mereka telah menunjukkan komitmen untuk mencapai kecemerlangan dalam semua aspek perniagaan mereka. - DagangNews.com