Hivestack lancar programatik digital ke luar dari rumah (DOOH) di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Hivestack lancar programatik digital ke luar dari rumah (DOOH) di Malaysia

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 19 Jan /PRNewswire/ - Hivestack, syarikat teknologi iklan bebas programatik di luar rumah (DOOH) terkemuka dunia mengumumkan pelancaran operasi penuh di Malaysia dan buat pertama kalinya - jenama, agensi dan DSP omnichannel di Malaysia boleh mengakses platform Hivestack untuk merancang, mengaktifkan dan mengukur kempen programatik DOOH, melalui Pasaran Persendirian (PMP) dan tawaran Pertukaran Terbuka.

 

Hivestack telah mengumumkan perkongsian dengan GroupM yang mempunyai perkongsian dengan Hivestack di 14 negara di seluruh dunia. Selain itu, perkongsian dengan Posterscope milik Dentsu juga telah mengaktifkan kempen langsung pada Disember 2021.  

 

Pelanggan agensi ini kini berpeluang menggunakan penyasaran khalayak dipacu data untuk mengaktifkan kempen di dalam Malaysia serta pembelian luar masuk merentas rangkaian global premium Hivestack.

 

Sebagai sebahagian daripada perluasan ke Malaysia, Hivestack juga telah menandatangani perjanjian dengan beberapa pemilik media OOH/DOOH terbesar dan paling berkuasa melalui Hivestack Supply Side Platform (SSP), termasuk BIG Tree, Seni Jaya, Spectrum, Laguna, Lantern Media, Sky Blue , Power Screen, WOW Media, Era Jaya dan AOS Media.

 

Pemilik media ini akan dapat mengguna pakai inventori DOOH premium mereka dengan menyambung kepada kumpulan pengiklan di seluruh dunia dalam masa sebenar.

 

Pengarah Urusan ANZ & SEA, Hivestack, Matt Bushby berkata, pihaknya sangat teruja mengumumkan pelancaran pasaran Malaysia untuk mempercepatkan penggunaan programatik DOOH di seluruh SEA.


 

Matt Bushby
                                                     Matt Bushby

 

 

"Kami telah melihat kejayaan luar biasa dalam pasaran lain di seluruh rantau ini dan berharap untuk menggunakan platform tindanan penuh kami untuk memacu pertumbuhan dalam pasaran baharu ini," katanya dalam kenyataan di sini.

 

Pengumuman itu juga bertepatan dengan pelantikan Hivestack bagi Pearly Teong, yang dilantik sebagai Naib Presiden Permintaan bagi Malaysia & Thailand.


 

Pearly Teong
                                                              Pearly Teong

 

Pearly menyertai perniagaan daripada Amobee dan dengan pengalaman industri dan kepakaran pasarannya yang kukuh, berada pada kedudukan yang baik untuk memacu programatik DOOH ke hadapan di Malaysia bagi menjayakan pelancaran pasaran ini.

 

Perbelanjaan pengiklanan di luar rumah (OOH) di Malaysia  sebanyak kenaikan yang konsisten sejak 2012 dan diunjurkan mencapai 19% daripada jumlah perbelanjaan pengiklanan pada 2021.

 

Dengan programatik DOOH kini boleh didapati dalam pasaran, pemasar Malaysia akan dapat menggunakan ketepatan sasaran dipacu data, model pembelian tangkas dan keupayaan pengukuran khalayak yang belum pernah berlaku sebelum ini untuk memacu pertumbuhan selanjutnya bagi saluran itu pada 2022 dan seterusnya.

 

Hivestack ialah syarikat teknologi pemasaran bebas, global, tindanan penuh, yang terbesar, memperkasakan bahagian beli dan jual pengiklanan digital di luar rumah programatik (DOOH). Hivestack diasaskan pada 2017 dengan ibu pejabat di Montreal, Kanada dan beroperasi di 25+ negara di seluruh dunia. - DagangNews.com