iQIYI, foodpanda bekerjasama melancarkan integrasi jenama "dari skrip ke skrin" | DagangNews Skip to main content

iQIYI, foodpanda bekerjasama melancarkan integrasi jenama "dari skrip ke skrin"

KUALA LUMPUR 27 Okt - Penyedia perkhidmatan penstriman iQIYI bekerjasama dengan foodpanda untuk melancarkan integrasi jenama "dari skrip ke skrin" pertama menerusi filem terbitan tempatan, Sorry Naik Lori.

 

Siri over-the-top (OTT) ditetapkan untuk tayangan perdana pada 4 November 2022 kepada khalayak global di 191 negara dan wilayah di seluruh dunia.

 

Ini berikutan kejayaan Rampas Cintaku juga filem terbitan tempatan yang ditayangkan pada September yang menduduki tempat kedua paling popular di iQIYI di Malaysia.

 

Sorry Naik Lori dibintangi oleh Nizam Othman sebagai Khairul dan Ruhainies sebagai Nadia. Mereka disokong oleh barisan pelakon terkenal termasuk penyanyi tempatan, Tajul, TikToker Ahmad Saffuan, Nafiz Muaz, Sheila Mambo dan Asha Zainul.


 

sorry

 


Pengurus negara iQIYI Malaysia, Singapura dan Brunei, Dinesh Ratnam berkata, platform OTT seperti iQIYI telah menjadi pemangkin kepada pembangunan industri hiburan tempatan dan saluran baharu bagi jenama untuk berhubung dengan penonton mereka dengan cara yang boleh dikaitkan.

 

"Melalui platform OTT, terdapat lebih banyak ruang untuk pembuat filem dan kandungan, serta bakat untuk mengekspresikan kreativiti mereka.

 

"Selain itu, jenama dapat beralih daripada penempatan produk yang disengajakan dan mempamerkan tawaran mereka dengan cara yang lebih berkesan.

 

"Sejak itu, kami sangat teruja untuk mempunyai foodpanda sebagai rakan kongsi yang menerima peluang baharu untuk mengiklan melalui platform kami," katanya dalam satu kenyataan.

 

Dalam Sorry Naik Lori, foodpanda akan disepadukan dengan lancar sebagai sebahagian daripada jalan cerita yang mana rakan penyampai foodpanda memainkan salah satu watak utama dalam komedi romantik ini.

 

Dengan pendedahan jenama sampingan, penonton juga akan diberi pendidikan yang halus terhadap perkhidmatan foodpanda dan tawaran baharu sepanjang drama, menjalin jenama foodpanda dalam pelbagai adegan yang menyumbang kepada plot.



Pengarah pemasaran foodpanda Bernard Chong berkata syarikat itu teruja untuk bekerjasama dan menyokong iQIYI dalam menghasilkan kandungan tempatan yang berkualiti.

 

"Mengetahui bahawa kebanyakan penonton iQIYI juga merupakan sasaran demografi kami sangat membantu dalam meningkatkan kesedaran jenama kami tentang pelbagai perkhidmatan yang disediakan foodpanda melangkaui penghantaran makanan.

 

"Walaupun berjuta-juta daripada kita telah mengalami bagaimana foodpanda menyampaikan kemudahan setiap hari ke depan pintu kita, tiada apa-apa seperti menontonnya di depan mata di skrin besar.

 

“Dalam hal ini, jalan cerita pasangan muda dengan perangkap kemodenan sangat menarik kami, sebagai penyedia perkhidmatan zaman moden, untuk memulakan perkongsian ini.

 

"Kami berharap penonton dapat bergema dengan betapa pentingnya foodpanda untuk memudahkan kehidupan seharian kami," kata Chong. - DagangNews.com