ITMAX terima kontrak 15 tahun kendalikan tempat letak kereta pintar di Majlis Daerah Tangkak | DagangNews Skip to main content

ITMAX terima kontrak 15 tahun kendalikan tempat letak kereta pintar di Majlis Daerah Tangkak

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 12 Sept - Pembekal sistem dan rumusan bandar pintar ITMAX System Bhd (ITMAX) dilantik oleh Majlis Daerah Tangkak (MDT) sebagai pengendali tempat letak kereta pintar di kawasan Tangkak, Johor untuk tempoh 15 tahun. 

 

Kumpulan itu menerusi anak syarikatnya, Southmax Sdn Bhd (Southmax) akan menguruskan 5,113 petak tempat letak kereta jalanan di daerah Tangkak yang kini diwartakan oleh MDT bermula 1 September 2024.

 

Sama seperti kontrak tempat letak kereta pintar ITMAX yang lain, ia akan dikendalikan di bawah model perkongsian hasil, dengan Southmax menerima 70% daripada hasil yang dijana daripada kutipan tempat letak kereta dan kompaun tempat letak kereta di MDT.

 

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Sistem ITMAX, William Tan Wei Lun berkata, pihaknya berbesar hati untuk mendapatkan kontrak parkir pintar ketiga di Johor.

 

Beliau berkata, ia menandakan satu lagi langkah penting phaknya dalam mengembangkan rumusan bandar pintar dengan memanfaatkan teknologi bersepadu yang menyasarkan penyediaan rumusan pengendalian tempat letak kereta yang cekap dan mesra pengguna untuk daerah Tangkak.

 

"Tumpuan kami kekal bagi meningkatkan kecekapan operasi di majlis tempatan dan menambah baik pengalaman tempat letak kereta untuk pengguna.

 

“Aplikasi kami, Parkmax@JOHOR, memainkan peranan penting dalam pendigitalan operasi tempat letak kereta di Johor.
 

"Kami berharap dapat mengembangkan penyelesaian parkir pintar kami ke bandar-bandar di seluruh negeri Johor," katanya. - DagangNews.com