Kedai buku MPH buka cawangan di TRX Exchange | DagangNews Skip to main content

Kedai buku MPH buka cawangan di TRX Exchange

KUALA LUMPUR 17 Mei - Syarikat kedai buku terkemuka Malaysia, MPH, telah membuka cawangan baharu di TRX Exchange sebagai langkah ke arah kebangkitan dan kelahiran semulanya.

 

Kedai ini menandakan lembaran baharu dalam komitmen MPH Bookstores untuk memupuk kecintaan terhadap sastera dan pengetahuan dalam masyarakat.

 

Ketua pegawai eksekutif MPH, Martin Cross berkata, kedai itu menandakan permulaan kebangkitan untuk kedai buku itu.

 

Tambahnya, lokasi itu dipilih berikutan kedudukannya yang strategik dan statusnya sebagai pusat kewangan yang dilihat sebagai hab baharu di Kuala Lumpur.

 

"Kedai itu akan menjadi pusat misi kami untuk menyatukan keluarga dan masyarakat melalui kegembiraan membaca, dan visi kami untuk menjadi rangkaian kedai buku terkemuka di Malaysia yang memupuk masyarakat yang bersemangat tentang buku.

 

"Kami mempunyai banyak jenis buku seperti bukan fiksyen, bantuan diri dan tajuk perniagaan. Ramai keluarga akan datang ke sini pada hujung minggu. Ini adalah demografi terbaik untuk kami.

 

"MPH sudah lama bertapak di Malaysia. Saya sendiri sudah 30 tahun di sini. MPH adalah kedai buku pertama yang saya lawati. Begitu juga bagi kebanyakan rakyat Malaysia," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian MPH di The Exchange TRX di sini pada Khamis.

 

 

mph

 

mph

 

 

Cross berkata MPH menghadapi kesukaran untuk mengekalkan kedai buku di pusat beli-belah dan kedai fizikal semasa pandemik COVID-19.

 

Namun begitu, beliau tetap optimis tentang kebangkitan semula, mengharapkan sokongan berterusan daripada rakyat Malaysia.

 

"Sekarang pandemik ini telah berakhir, kami akan mengembangkan semula kedai buku fizikal di Malaysia," katanya.

 

Cross juga mendedahkan bahawa MPH mempunyai rancangan untuk membuka kedai buku fizikal pada masa hadapan tetapi tidak boleh mendedahkan maklumat lanjut mengenainya lagi.

 

MPH kini mengendalikan 10 cawangan di seluruh Malaysia berbanding 30 sebelum wabak.

 

 

mph

 

 

MPH TRX terbaharu mempunyai ruang seluas 20,000 kaki persegi yang menampilkan ruang acara serba boleh yang sesuai untuk pelancaran buku, sesi bertemu dan salam pengarang, serta bengkel dan kelas induk.

 

Kedai utama direka untuk menyelami pelawat dalam dunia keajaiban sastera, dengan hiasan yang menarik dan ciri moden.

 

Ia mengingatkan perpustakaan purba seperti Perpustakaan Besar Alexandria di Mesir, namun sesuai untuk era digital.

 

Bagi meraikan pembukaan besar kedai baharu itu, pengunjung boleh menikmati pelbagai aktiviti menarik, termasuk memenangi hadiah mingguan, memutar roda untuk ganjaran, dan menerima barangan MPH dengan pembelian dari 16 Mei hingga 12 Jun.

 

 

unisza

 

 

Pengunjung juga boleh mendaftar untuk program keahlian MRewards MPH Bookstores di kaunter dalam kedai.

 

Keahlian datang dengan faedah seperti promosi bulanan, tawaran hari jadi eksklusif dan diskaun 10 peratus untuk barangan MPH. - DagangNews.com