Lebih banyak sekolah diguna sebagai Pusat Pemindahan Sementara mangsa banjir | DagangNews Skip to main content

Lebih banyak sekolah diguna sebagai Pusat Pemindahan Sementara mangsa banjir

 

KLANG 19 Dis - Kementerian Pendidikan Malaysia membuka banyak sekolah untuk digunakan sebagai Pusat Pemindahan Sementara (PPS) untuk mangsa-mangsa banjir di seluruh negara.

 

Menteri Kanan Pendidikan, Datuk Dr Radzi Jidin berkata, pihaknya sentiasa bersedia membantu agensi-agensi berkaitan dalam memastikan PPS di sekolah di bawah KPM dapat beroperasi dengan teratur.

 

''Melihat kepada keadaan banjir kali ini yang di luar jangkaan, banyak sekolah di bawah KPM yang digunakan sebagai PPS.

 

''Sama-samalah kita berdoa agar urusan pengendalian mangsa banjir di sini serta tempat-tempat lain di seluruh negara dipermudahkan,'' katanya dalam hantaran di Facebook rasmi beliau.


 

jidin

 


Menurut Dr Radzi, sekitar jam 1 pagi tadi beliau sampai di SMK Telok Panglima Garang untuk meninjau PPS bagi mangsa banjir dari kawasan sekitarnya.

 

''Saya diberi taklimat oleh beberapa pegawai daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia (JKM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkenaan situasi terkini di pusat ini.

 

''Alhamdulillah, semua urusan permindahan berjalan lancar. Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada semua pihak yang telibat dalam proses membantu mangsa-mangsa banjir ini, termasuk pihak sekolah,'' kata beliau. - DagangNews.com