Malaysia Airlines tawar tambang serendah RM79 ke semua destinasi domestik mulai 28 November hingga 11 Disember ini | DagangNews Skip to main content

Malaysia Airlines tawar tambang serendah RM79 ke semua destinasi domestik mulai 28 November hingga 11 Disember ini

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 27 Nov - Malaysia Airlines menawarkan tambang penerbangan serendah RM79 ke semua destinasi domestik dan tambang bermula daripada RM229 untuk destinasi antarabangsa sempena jualan akhir tahun syarikat penerbangan itu mulai 28 November hingga 11 Disember ini.

 

Syarikat penerbangan itu berkata, pelancong boleh menikmati tambang bermula dari RM229 dari Kuching ke Singapura, RM249 dari Kuala Lumpur ke Kertajati dan RM299 ke Ho Chi Minh City semua dalam sehala melalui tambang kelas ekonomi.

 

"Dengan pengumuman pengecualian visa selama 15 hari kepada rakyat Malaysia yang melancong ke China berkuat kuasa 1 Disember 2023, Malaysia Airlines mempelawa pelancong [mengambil kesempatan daripada tambang menarik untuk menerokai Guangzhou daripada RM1,099; Shanghai daripada RM1,599 dan Beijing daripada RM1,699.

 

"Sementara itu, tempah penerbangan pergi balik semua masuk ke laluan syarikat penerbangan yang dilancarkan baru-baru ini Amritsar, Trivandrum dan Ahmedabad bermula dari hanya RM999 pada kelas ekonomi. 

 

"Pelancong juga boleh terbang ke Bengaluru dari RM1,139; Hong Kong daripada RM1,399; Perth daripada RM1,959 dan Auckland daripada RM3,599 bagi kelas ekonomi, antara destinasi menarik lain yang ditawarkan untuk percutian yang seterusnya," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Sebagai tambahan kepada tambang yang menarik ini dan berikutan pengumuman baru-baru ini mengenai kemasukan 30 hari tanpa visa untuk pelawat dari India ke Malaysia berkuat kuasa 1 Disember 2023, pengembara boleh menantikan peningkatan ketersambungan kerana syarikat penerbangan itu akan meningkatkan kekerapannya di Kuala Lumpur-Amritsar berikutan permintaan yang kukuh. 

 

Berkuat kuasa 15 Januari 2024, syarikat penerbangan itu akan meningkatkan kekerapannya daripada dua kali seminggu kepada empat kali seminggu, dengan penerbangan kini tersedia untuk tempahan.

 

 

mas

                              

                                                                                                                            

Pelancong juga meraih diskaun 20% untuk bagasi tambahan, akses Golden Lounge, pakej nilai (kerusi standard + 10kg bagasi tambahan) dan diskaun pakej premium (tempat duduk bilik kaki tambahan + akses Golden Lounge), serta bonus 20% Enrich Points untuk tempahan dan diskaun 20% MHinsure dan jenama terpilih pada Temptations.- DagangNews.com