McDonald's Malaysia derma RM1 juta kepada Tabung Kemanusiaan Palestin di Jabatan Perdana Menteri | DagangNews Skip to main content

McDonald's Malaysia derma RM1 juta kepada Tabung Kemanusiaan Palestin di Jabatan Perdana Menteri

KUALA LUMPUR 17 Okt - McDonald's Malaysia mengesahkan sumbangannya sebanyak RM1 juta kepada Tabung Kemanusiaan Palestin yang baru ditubuhkan di Jabatan Perdana Menteri.

 

Dalam satu kenyataan hari ini, ia berkata usaha itu selaras dengan usaha terpuji kerajaan, seperti yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa pembentangan Bajet 2024 di Dewan Rakyat.

 

“Cadangan yang dikemukakan oleh perdana menteri untuk memperuntukkan RM10 juta kepada Tabung Kemanusiaan Palestin amat sejajar dengan dedikasi McDonald's Malaysia untuk membantu mereka yang terjejas akibat konflik yang sedang berlaku di Gaza.

 

"Sumbangan kepada Tabung Kemanusiaan Palestin akan secara langsung membantu inisiatif bantuan di Gaza, memenuhi keperluan mendesak individu yang terjejas akibat konflik yang termasuk bantuan perubatan, makanan, dan tempat tinggal, serta bantuan pemindahan," kata kenyataan itu.

 

Dedikasi yang tidak berbelah bahagi McDonald's Malaysia tertumpu pada pemberian bantuan penting kepada mereka yang menghadapi keadaan yang teruk.

 

Kenyataan itu juga menekankan bahawa McDonald's Malaysia secara aktif melibatkan pekerja mereka di seluruh negara dalam kempen mengumpul dana dengan harapan usaha tersebut akan memberi hasil yang ketara kepada kesejahteraan mereka yang mengalami kesusahan di Gaza. - DagangNews.com