Mohd Haris Mohd Arshad dilantik sebagai COO baharu Sime Darby Plantation | DagangNews Skip to main content

Mohd Haris Mohd Arshad dilantik sebagai COO baharu Sime Darby Plantation

Mohd Haris Mohd Arshad
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 26 Jan - Sime Darby Plantation Bhd (SDP) melantik Mohd Haris Mohd Arshad sebagai ketua pegawai operasi kumpulannya, berkuat kuasa 1 Januari 2024.

 

Kumpulan perladangan itu berkata, dalam peranan baharunya, Haris akan menyelia operasi Hulu Malaysia, Hulu Indonesia dan Hulu Papua New Guinea dan Kepulauan Solomon.

 

Katanya, Haris juga akan terus berkhidmat sebagai Pengarah Urusan Sime Darby Oils, yang mana beliau akan mengetuai usaha dalam pengembangan pasaran dan pertumbuhan hasil.

 

Pengarah Urusan Kumpulan SDP, Datuk Mohamad Helmy Othman Basha berkata, pelantikan baharu itu menandakan kesediaan SDP untuk masa depan.

 

"Berdasarkan pencapaian masa lalu, kepimpinan Haris akan memainkan peranan penting dalam mengemudi perniagaan kami melalui peluang dan cabaran yang kami hadapi sebagai sebuah organisasi yang mempunyai jejak global.

 

“Ketika kami mengalami pertumbuhan pesat merentas rantaian bekalan kami dan memperkenalkan teknologi baharu ke dalam laluan sedia ada, kami sangat menjangkakan era baharu kecemerlangan operasi di bawah bimbingan Haris," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

SDP berkata, sebagai tambahan kepada tanggungjawab terasnya, Haris akan menerajui pelbagai latihan korporat utama untuk kumpulan itu.

 

Ia berkata, projek-projek itu adalah sebahagian daripada perjalanan SDP ke arah kecemerlangan operasi, penjagaan alam sekitar dan inovasi. - DagangNews.com