Pengasas Country Heights mahu jadikan Mines Wellness City sebagai "era baharu penjagaan kesihatan & kesejahteraan" | DagangNews Skip to main content

Pengasas Country Heights mahu jadikan Mines Wellness City sebagai "era baharu penjagaan kesihatan & kesejahteraan"

Tan Sri Lee Kim Yew, pengasas dan penasihat Golden Horse Health Sanctuary
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 18 Sept - Tan Sri Lee Kim Yew, pengasas dan penasihat Golden Horse Health Sanctuary (GHHS Healthcare), merancang untuk mengubah Mines Wellness City menjadi Hab Perubatan Antarabangsa Mines untuk era baharu kesejahteraan dan penjagaan kesihatan.

 

Lee, penasihat Palace of the Golden Horses dan pengasas Country Heights Holdings Bhd, menggariskan perjalanan transformatif dengan menekankan penumpuan inovasi, perubatan pencegahan dan gaya hidup mewah.

 

Hab Perubatan Antarabangsa Mines akan menyediakan hab hidup yang komprehensif yang akan menyediakan penyelesaian kesihatan dan penjagaan kesihatan sehenti kepada pelancong tempatan dan antarabangsa.

 

Lee berkongsi idea revolusionernya dengan lebih 500 peserta pada persidangan antarabangsa Persatuan Kemajuan Perubatan Fungsian dan Antara Disiplin Malaysia (MAAFIM) 2023 ke-3 pada 15 September 2023.


 

maafim

 

maafim

 


“Malaysia adalah salah satu destinasi paling sesuai untuk pelancongan perubatan kerana penjagaan kesihatan yang berkualiti tinggi, mampu milik, kepelbagaian budaya dan persekitaran mesra pelancong.

 

"Malaysia menawarkan kemudahan perubatan terkemuka dengan teknologi canggih. Perkhidmatan perubatan di sini adalah kos efektif berbanding negara Barat.

 

"Kami mempunyai penyedia penjagaan kesihatan berbilang bahasa, memastikan komunikasi berkesan. Perkara terbaik ialah pesakit boleh menggabungkan rawatan dengan aktiviti riadah di Malaysia," katanya.

 

Persidangan MAAFIM 2023, bertajuk "The Better Way," telah dihadiri oleh pakar perubatan dan pengamal penjagaan kesihatan dari seluruh dunia, termasuk Malaysia.

 

Lee, penaung MAAFIM, merasmikan acara pendidikan ini, yang berakhir pada Ahad.

 

Beliau dinamakan penaung MAAFIM sebagai mengiktiraf keunggulannya dalam komuniti perniagaan dan keinginannya untuk mempromosikan penggunaan ubat-ubatan berfungsi dan antara disiplin untuk perlindungan kesihatan awam.

 

Lee menekankan peranan kritikal amalan bukan invasif dan antara disiplin dalam meningkatkan pertahanan semula jadi tubuh terhadap penyakit.

 

"Objektif MAAFIM sejajar dengan pendekatan proaktif yang sentiasa saya dorong," katanya.

 

Didorong oleh kepercayaan asas bahawa 'mencegah lebih baik daripada mengubati,' GHHS Healthcare komited untuk memupuk bukan sahaja kehidupan bebas ubat tetapi kehidupan berkualiti yang menghargai setiap degupan jantung dan memastikan badan menerima penjagaan terbaik dari awal.

 

Intipati falsafah ini, yang berakar umbi dalam pengesanan awal dan campur tangan serta langkah kesihatan yang proaktif, telah mendorong penciptaan tempat perlindungan yang menjanjikan bukan sahaja penyembuhan tetapi juga gaya hidup yang lebih baik dan berkualiti tinggi.

 

Menonjolkan pengajaran yang dipelajari daripada pandemik Covid-19, Lee menekankan kepentingan perubatan antara disiplin dalam mengubah pendekatan kepada kesihatan dan kesejahteraan dengan mencadangkan penyiasatan lebih mendalam tentang cara semula jadi untuk menguatkan sistem imun badan.

 

"Mengapa berpuas hati dengan ruang klinikal hospital sedangkan hotel mewah menanti untuk menawarkan pemeriksaan perubatan dalam persekitaran yang meremajakan dan santai dengan sempurna?

 

"Palace of Golden Horses muncul sebagai tempat perlindungan ini, merapatkan kuasa gabungan ubat-ubatan moden dan tradisional dalam penjagaan kesihatan, menggalakkan penyembuhan dan kelonggaran," kata Lee.

 

Hotel lima bintang itu mencipta semula kemewahan dengan menggabungkannya dengan kesihatan dan pencegahan.

 

"Ia melangkaui penginapan mewah kepada kesihatan mewah. Kita harus menggabungkan intipati Timur dan Barat dalam bidang perubatan," tambahnya.


 

maafim

 

maafim

 


Sementara itu, Lee berkata matlamat MAAFIM adalah konsisten dengan pendekatan proaktif yang sentiasa dianjurkannya.

 

"Saya sentiasa mengutamakan langkah proaktif berbanding penyelesaian reaktif. Pengesanan awal boleh membantu memperkasakan kami untuk membuat pilihan termaklum dan menjalankan intervensi awal yang boleh menjimatkan lebih banyak masa, wang dan nyawa," katanya.

 

Dr Paramjit Kaur, presiden MAAFIM, berkata persatuan itu komited untuk memberi impak positif kepada penjagaan pesakit dan mempromosikan pendekatan holistik untuk kesejahteraan.

 

"Semangat kerjasama kami, ditambah pula dengan dedikasi kami untuk meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan di peringkat global dalam era pasca-COVID, membawa kita lebih dekat ke arah masa depan yang lebih baik dan sihat. Marilah kita menempa laluan ke masa depan yang lebih sihat, disokong oleh inovasi, pemahaman dan keinginan bersama untuk membawa perubahan positif," katanya.

 

Penceramah utama pada acara itu termasuk Dr Homer Lim (Filipina) mengenai terapi pemakanan parenteral dan enteral, Dr Sabine Hazan (AS) mengenai gangguan mikrobiom dan kesan ke atas imuniti —peranan mikrobiom dalam permulaan dan perkembangan kanser dan Dr Vijaendreh Subramaniam (Malaysia ) mengenai onkologi integratif dan peranan penting doktor utama, pengesanan awal, dan garis panduan susulan.

 

Yang lain ialah Dr Shankara Chetty (Afrika Selatan) mengenai kecemasan COVID-19 hampir tamat, Dr Tariq Jasmag (India) mengenai penilaian bukan invasif sistem saraf autonomi, dan Dr Sudha Chepyala (India) mengenai pendekatan perubatan berfungsi dan integratif kepada pesakit pengurusan. - DagangNews.com