Philip Morris Malaysia diiktiraf Majikan Terbaik untuk tahun ketiga berturut-turut | DagangNews Skip to main content

Philip Morris Malaysia diiktiraf Majikan Terbaik untuk tahun ketiga berturut-turut

(Dari kiri) Pengarah P&C PMM, Swati Chawla, Naeem Shahab Khan dan Ketua Komunikasi Korporat PMM, Veronica Choo
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 17 Mac - Philip Morris (Malaysia) Sdn Bhd (PMM) diktiraf sebagai Majikan Terbaik di Malaysia untuk tahun ketiga berturut-turut. 

 

Pensijilan itu adalah pengiktirafan terhadap kecemerlangan Philip Morris International (PMI) dalam amalan orang ramai, menubuhkan syarikat dalam kalangan barisan majikan pilihan yang diberi tumpuan memenuhi keperluan tenaga kerja pelbagai secara global.

 

Pengarah Urusan PMM, Naeem Shahab Khan berkata, pengiktirafan sebagai Majikan Terbaik Malaysia untuk tahun ketiga berturut-turut adalah sokongan yang kukuh persekitaran kerja berkualiti tinggi di PMM.

 

“Kami terus berusaha untuk kecemerlangan dalam memastikan PMI adalah tempat yang bagus untuk bekerja dan sentiasa mencabar diri kita sendiri untuk menyediakan persekitaran kerja dan pengalaman unik kepada kakitangan.

 

"Dalam transformasi perjalanan kita, kami mengutamakan pekerja dengan memupuk tempat kerja yang inklusif dan pelbagai," katanya dalam satu kenyataan.

 

Pensijilan Majikan Terbaik adalah hasil penilaian bebas oleh Top Employers Institute, yang telah mengiktiraf syarikat induk PMM, iaitu PMI sebagai Majikan Terbaik Global untuk tahun keenam berturut-turut. 

 

Ahli gabungan PMI juga diiktiraf sebagai majikan terkemuka di 44 negara di seluruh Eropah, Timur Tengah, Afrika dan Asia Pasifik.

 

Naeem berkata, syarikat komited untuk mencipta masa depan bebas asap rokok dengan sentiasa berinovasi dan mendorong sempadan baharu dalam membangunkan rangkaian produk bebas asap rokok untuk perokok dewasa yang sebaliknya akan meneruskan merokok. 

 

"Ini telah mendorong tenaga dan semangat pekerja kami untuk menyampaikan dan mencipta perubahan yang positif untuk berjuta-juta perokok dewasa di negara ini,” katanya.

 

PMI juga merupakan salah satu daripada 11 organisasi antarabangsa dianugerahkan pensijilan Majikan Terbaik Global tahun ini. PMI menggaji lebih daripada 73,500 orang di seluruh dunia. - DagangNews.com