Qoala tawar perlindungan kemalangan, hilang upaya kekal hingga RM100,000 kepada pemandu kenderaan | DagangNews Skip to main content

Qoala tawar perlindungan kemalangan, hilang upaya kekal hingga RM100,000 kepada pemandu kenderaan

Gambar hiasan
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 1 Dis - Qoala, syarikat insurtech Asia Tenggara memperkenalkan Qoala Care, perlindungan hujung ke hujung untuk pemandu kenderaan di Malaysia.

 

Pemandu kenderaan kini dilindungi dengan lebih baik daripada liabiliti jalan raya, kematian akibat kemalangan, dan hilang upaya kekal menyeluruh.

 

Pengurus Negara Qoala Malaysia, Jonathan Ong berkata, perlindungan komprehensif pihaknya memastikan pelanggan menikmati pengalaman tanpa kebimbangan dari awal hingga akhir, serta menawarkan ketenangan fikiran kepada mereka. 

 

"Ini membawa kepada kehidupan yang memuaskan, menerima peluang baru dan mengharungi cabaran yang dihadapi kehidupan, membenarkan diri sendiri menjalani kehidupan dengan sepenuhnya," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Pemandu yang melanggan Qoala Care akan mempunyai akses kepada talian sokongan khusus di Qoala untuk memudahkan dan mempercepat tuntutan mereka menerusi penanggung insurans motor atau pengendali takaful masing-masing.

 

Qoala Care menawarkan perlindungan kemalangan peribadi yang dipertingkatkan termasuk jumlah bayaran sekali gus sehingga RM100,000 sekiranya berlaku kematian akibat kemalangan atau hilang upaya kekal menyeluruh.

 

Ia juga akan menampung perbelanjaan perubatan dan pengebumian sehingga RM1,000 dan menyediakan elaun hospital harian sehingga RM50. 

 

 

qoala

 

 

Selain kemalangan dan faedah kemasukan ke hospital, pelan perlindungan akan menyediakan pemandu lanjutan perbatuan tunda percuma untuk kenderaan dan tuntutan e-hailing mereka dalam tempoh 48 jam pertama.

 

Qoala Care didatangkan dalam tiga peringkat, Asas, Emas dan Platinum, masing-masing pada berharga RM48, RM89 dan RM119.

 

 

qoala

 

 

Langganan satu tahun kini tersedia sebagai tambahan untuk insurans dan takaful motor, dengan rancangan disediakan Qoala untuk insurans dan takaful kesihatan, perjalanan dan harta benda dalam beberapa bulan akan datang.

 

Qoala juga akan memberikan langganan Penjagaan Qoala (Asas) percuma dengan setiap pemilikan insurans motor atau takaful motor sempena kempen bermula 1 hingga 31 Disember 2023. - DagangNews.com