Ramssol meterai perjanjian langganan saham dengan VCI Global berjumlah RM4 juta | DagangNews Skip to main content

Ramssol meterai perjanjian langganan saham dengan VCI Global berjumlah RM4 juta

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 9 Sept - Ramssol Group Berhad (Ramssol) mengumumkan bahawa ia telah memeterai perjanjian langganan saham (SSA) dengan VCI Global Limited (VCI Global).

 

Di bawah perjanjian itu, Ramssol bersetuju untuk melanggan 303,030 saham biasa baharu VCI Global (saham langganan) yang mewakili 0.89% kepentingan ekuiti dalam syarikat melibatkan pertimbangan tunai berjumlah RM4 juta.

 

VCI Global terlibat terutamanya dalam perundingan teknologi, menyediakan perundingan perniagaan dan teknologi, pelaburan dan perkhidmatan berkaitan di pelbagai negara termasuk Malaysia, Singapura, Amerika Syarikat dan United Kingdom.

 

Sejak penubuhannya, VCI Global telah membina hubungan yang kukuh dan bermakna dengan institusi kewangan dan pelabur institusi di seluruh dunia dengan portfolio membantu syarikat dan organisasi dalam mengembangkan perniagaan mereka.

 

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Ramssol, Datuk Seri Cllement Tan Chee Seng berkata, mereka telah membina kerjasama strategik untuk menawarkan penyelesaian teknologi termaju kepada pelanggan.

 

Beliau berkata, mereka berbesar hati untuk memuktamadkan perjanjian ini dengan VCI Global sebagai sebahagian daripada perjalanan kami untuk membuka lebih banyak potensi Ramssol dalam industri.

 

“Kerjasama ini akan membantu kami mengembangkan penawaran produk dan perkhidmatan yang diberikan kepada pelanggan kami di pasaran sedia ada. 

 

"Selanjutnya, VCI Global juga terlibat dalam penyediaan perundingan IT dan perniagaan pembangunan perisian yang selaras dengan strategi kami untuk membentuk kerjasama sinergi dan strategik dengan VCI Global.

 

"Oleh itu, kerjasama berharga ini bukan sahaja melengkapkan perniagaan ICT semasa Ramssol, tetapi juga menunjukkan komitmen kami sebagai salah satu pakar teknologi terkemuka di rantau ini untuk memajukan orang ramai melalui teknologi. 

 

"Kami percaya kerjasama ini akan memberi sumbangan positif kepada pertumbuhan dan pembangunan masa depan Ramssol," katanya dalam satu kenyataan.

 

Saham langganan dijangka siap pada penghujung September 2022. - DagangNews.com