Sime Darby Property sapu bersih 13 anugerah Malaysia Landscape Architecture Awards 2022 | DagangNews Skip to main content

Sime Darby Property sapu bersih 13 anugerah Malaysia Landscape Architecture Awards 2022

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 29 Mei -  Sime Darby Property Bhd merangkul 13 kemenangan utama, termasuk Anugerah Pelanggan Terbaik pada majlis Malaysia Landscape Architecture Awards 2022 (MLAA13), baru-baru ini.

 

Kejayaan ini merupakan komitmen berterusan syarikat untuk mengejar kecemerlangan seni bina dan mentakrifkan semula norma reka bentuk seperti yang dibuktikan menerusi pengiktirafan yang diberikan kepada perkembangan di seluruh negara.

 

Dianjurkan oleh Institut Landskap Arkitek Malaysia (ILAM), MLAA13 menghargai kecemerlangan dan cita-cita dalam pelbagai aspek industri seni bina landskap merentasi spektrum pihak berkepentingan daripada firma perunding kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

 

Pengarah Urusan Kumpulan Sime Darby Property, Datuk Azmir Merican berkata, landskap yang direka dengan baik boleh membantu memelihara dan meningkatkan ekosistem tempatan, sekali gus memupuk  persekitaran yang sihat. 

 

"Kami percaya bahawa landskap dan seni bina adalah penting dalam pembangunan kerana ia meningkatkan estetika, kefungsian, kemampanan, interaksi sosial, dan nilai ekonomi.

 

"Anugerah ini menunjukkan bahawa Sime Darby Property pastinya berada di landasan yang betul bersama perkembangan kami. 

 

"Semasa kami bergerak ke hadapan, kami komited untuk mengekalkan kualiti tinggi dan mengekalkannya, berinovasi dengan idea baharu dan sentiasa peka dengan aliran mega industri,," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

 

sime darby

 

 

Azmir berkata, Sime Darby Property komited untuk melipatgandakan nilai untuk semua pemegang kepentingan dan akan terus mendorong inovasi untuk mewujudkan komuniti mampan yang meningkatkan kualiti hidup orang ramai.

 

"Penghargaan ini menyemarakkan lagi komitmen kami untuk membina perbandaran mampan, komuniti dan niaga hadapan. Kami bukan hanya membangunkan hartanah, kami mewujudkan komuniti yang mampan yang memperkayakan kehidupan.

 

Katanya, mereka berterima kasih kepada ILAM kerana mengiktiraf potensi dan berharap untuk sentiasa memberikan kebolehdiaman dan kemampanan untuk manfaat pihak berkepentingan pihaknya.

 

Syarikat telah dianugerahkan Anugerah Kecemerlangan dalam Alam Sekitar & Kategori Pengurusan Landskap (City of Elmina) dan Projek Siap (KL East Park); Anugerah Kepujian bagi Pelan Induk Landskap (Bandar Elmina dan Bandar Bukit Raja), dan Pengurusan Alam Sekitar & Landskap (Bandar Serenia). 

 

KL East Park yang dibuka secara rasmi kepada orang ramai pada Februari tahun ini, meraih anugerah kategori Pemeliharaan & Pemuliharaan Sumber Landskap. - DagangNews.com