TikTok Shop lancar kempen jualan mega 11.11, sokong pertumbuhan PKS | DagangNews Skip to main content

TikTok Shop lancar kempen jualan mega 11.11, sokong pertumbuhan PKS

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 2 Nov - Perayaan akhir tahun semakin hampir, dan rakyat Malaysia kini boleh memulakan musim pemberian dengan kempen 11.11 TikTok Shop.

 

Kempen jualan mega selama 11 hari, 'Snatch the Deals' adalah sebahagian daripada usaha TikTok Shop untuk menyokong pertumbuhan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) tempatan dan juga menawarkan lebih banyak penjimatan dan ganjaran kepada masyarakat setempat ketika mereka terlibat dengan trend perbelanjaan terbaharu.

 

Dengan e-dagang kekal popular dalam kalangan rakyat Malaysia di tengah-tengah ekonomi yang dibuka semula, TikTok Shop menyediakan pengguna dengan saluran yang membolehkan mereka berhibur dan membeli-belah pada masa sama, malah peluang untuk menjadi penjual sendiri di TikTok Shop. 

 

Pengguna boleh membeli produk terus daripada jenama dan pencipta kegemaran mereka selain menikmati kandungan kreatif mereka.

 

Pengarah Kategori FMCG TikTok Shop Malaysia, Wilson Leong berkata, jualan 11.11 adalah salah satu acara yang paling dinanti-nantikan dalam pasaran runcit tempatan dan seluruh dunia. 

 

"Dengan itu, penjual dan pencipta TikTok kami mesti menjadi sebahagian daripada kempen Kedai TikTok. Adalah menjadi hasrat kami untuk membentuk e-dagang ruang di Malaysia dan memaksimumkan potensi pemilik perniagaan tempatan dalam bidang 'perbelanjaan' ini.

 

"Ia juga membolehkan pengguna menemui produk baharu dan biasa dengan mudah semasa mereka menonton, mencipta dan berkongsi kandungan di TikTok, dan pada masa yang sama membeli-belah secara langsung tanpa meninggalkan permohonan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Semasa kempen, pengguna boleh menikmati baucar penghantaran percuma, pemberian kupon pada pukul 11 ​​pagi setiap hari dan hadiah menarik seperti produk Apple, jongkong emas dan barangan daripada jenama yang mengambil bahagian semasa sesi strim langsung. 

 

Pengguna baharu juga boleh menuntut diskaun sehingga 42% bernilai sehingga RM20. Pengguna berpeluang memenangi hadiah wang tunai sehingga RM1,111 dengan menyertai cabaran hashtag #TikTokShop1111MegaDeals. - DagangNews.com