XOX, VMR Three dan Kementerian Pengajian Tinggi jalin kerjasama laksana Program Keusahawanan MYSISWA | DagangNews Skip to main content

XOX, VMR Three dan Kementerian Pengajian Tinggi jalin kerjasama laksana Program Keusahawanan MYSISWA

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 31 Julai - XOX Berhad telah memeterai Memorandum Persefahaman (MoU) bersama Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) dan VMR Three Sdn. Bhd. (VRM3) bagi melaksanakan Program Keusahawanan MYSISWA.

 

Program itu bertujuan meningkatkan gaya hidup pembelajaran digital komuniti MYSISWA, khusus untuk Institusi Pendidikan Tinggi Awam (IPTA, Institusi Pengajian Tinggi Awam) di seluruh negara.

 

XOX dan VMR3 akan bekerjasama denganKPT untuk menyediakan ekosistem gaya hidup kepada pelajar di IPTA, pelbagai platform untuk melaksanakan tugas dalam talian, memupuk kemahiran keusahawanan pelajar IPTA, pakej menarik untuk pelajar dan elemen tanggungjawab sosial menerusi Yayasan Kebajikan Siswa.

 

"MOU akan bermula pada tarikh pelaksanaan iaitu 31 Julai 2023 dan akan terus berkuat kuasa untuk tempoh lima tahun melainkan ditamatkan lebih awal oleh mana-mana pihak secara bertulis.

 

"MOU itu tidak akan mempunyai sebarang kesan ke atas modal saham dan pegangan saham pemegang saham yang besar XOX. 

 

"Ia juga dijangka tidak mempunyai sebarang kesan segera yang ketara ke atas pendapatan sesaham, aset bersih sesaham dan penggearan Kumpulan bagi tahun kewangan berakhir 30 September 2023," katanya dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia, hari ini.

 

MOU yang ditanggung dalam urusan perniagaan biasa, tidak tertakluk kepada kelulusan pemegang saham.

 

Lembaga Pengarah XOX, setelah mengambil kira semua aspek MOU, berpendapat ia adalah untuk kepentingan terbaik kumpulan. - DagangNews.com