Bangunan kedai dan pejabat Livistonia VIII di Setia Tropika habis terjual dalam masa seminggu | DagangNews Skip to main content

Bangunan kedai dan pejabat Livistonia VIII di Setia Tropika habis terjual dalam masa seminggu

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

JOHOR BAHRU 13 Mei - Projek bangunan kedai dan pejabat tiga tingkat Livistonia VIII di Setia Tropika di sini berjaya mencatatkan kadar pengambilan 100% dalam masa seminggu selepas pelancarannya pada pertengahan Februari 2022.

 

Pengurus Besar Setia Tropika, Saniman Amat Yusof berkata, adalah menggalakkan untuk melihat Livistonia VIII diambil sepenuhnya dalam masa seminggu sahaja, yang seterusnya pelonggaran sekatan berkaitan COVID-19 untuk perniagaan. 

 

"Livistonia VIII bukan sahaja menarik lebih banyak kaki jatuh ke kawasan dari kawasan kejiranan sekitar dan meningkatkan perniagaan peluang untuk penyewa kami, tetapi juga membawa lebih banyak kemudahan kepada penduduk yang tinggal di Setia Tropika,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Livistonia VIII terdiri daripada 30 unit bangunan kedai dan pejabat akan menerima anggaran lebih 60,200 penduduk dalam perbandaran dan kawasan kejiranan sekitarnya. 

 

Terletak di lokasi utama pusat Johor Bahru, bangunan itu sesuai untuk perniagaan yang ingin menubuhkan pejabat mereka dengan alamat terkenal di bandar yang sangat mudah diakses.

 

Dengan keluasan tanah 22 kaki x 70 kaki dan luas binaan 4,595 kaki persegi, unit Livistonia VIII dibina untuk menyediakan ruang yang kondusif dan fleksibel untuk memenuhi pelbagai keperluan perniagaan.  Ia rendah kepadatan juga memastikan eksklusif untuk perniagaan.

 

Bangunan kedai dan pejabat Livistonia VIII bersambung ke Lebuhraya Utara-Selatan (Johor ke Kuala Lumpur) dan jalan keluar Jalan Kempas Baru. 

 

Ia terletak hanya 1.5 kilometer dari kawasan perumahan dan menjadikannya hab kemudahan Setia Tropika.

 

Dengan nilai pembangunan kasar (GDV) kira-kira RM4.17 bilion, Setia Tropika ialah perbandaran berpagar dan berkawal di Kempas, Johor Bahru. - DagangNews.com