Advancecon peroleh kontrak RM38.3 juta daripada Sime Darby Property bagi kerja-kerja tanah di Bandar Bukit Raja | DagangNews Skip to main content

Advancecon peroleh kontrak RM38.3 juta daripada Sime Darby Property bagi kerja-kerja tanah di Bandar Bukit Raja

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 30 Julai - Advancecon Holdings Bhd menerusi Advancecon Infra Sdn Bhd memperoleh kontrak bernilai RM38.3 juta daripada Sime Darby Property bagi pembinaan dan penyiapan kerja-kerja tanah serta kerja sampingan bagi Fasa 4B (i17), Peringkat 3 di Bandar Bukit Raja, Klang.

 

Kumpulan itu berkata, kontrak tersebut merupakan kerja-kerja tanah yang kelapan diperoleh mereka Bandar Bukit Raja dan ia adalah selama 18 bulan, bermula selepas pemilikan tapak pada Ogos 2024.

 

Ketua Pegawai Eksekutif kumpulan, Datuk Phum Ang Kia berkata, kejayaan meriah kontrak daripada Simde Darby Property mengukuhkan kedudukan pihaknya sebanyak rakan konsi rumusan kerja tanah yang dipercayai untuk projek mereka di seluruh Malaysia dan ia menunjukkan kepakaran kami dalam melaksanakan projek berskala besar di seluruh negara. 

 

"Kami terus memanfaatkan kepakaran dan pengetahuan kami selaku peneraju industri bagi menyokong pemain utama dalam sektor pembinaan dan pembangunan, memastikan penyampaian rumusan kerja tanah dan infrastruktur yang komprehensif tepat pada masanya," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Kejayaan kontrak terbaharu itu, jumlah nilai buku pesanan Advancecon kini berjumlah RM317 juta.

 

Kumpulan itu telah menjalankan pelbagai projek kerja tanah untuk Sime Darby Property di seluruh Malaysia termasuk Bandar Bukit Raja 2 dan 3 di Klang, Tiara Residences di Shah Alam, Serenia City di Sepang, projek taman perindustrian di Pagoh, Johor dan pembangunan SME Business Park di Nilai, Negeri Sembilan.

 

Advacecon juga terlibat dalam portfolio pelbagai projek, termasuk inisiatif infrastruktur utama seperti Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) dan Lebuhraya Pantai Barat (WCE).

 

Kumpulan juga menjalankan kerja-kerja tanah untuk pelbagai pembangunan hartanah di Semenanjung Malaysia, serta projek jalan raya, perindustrian dan minyak & gas di Sarawak. Rangkaian projek yang teguh dijangka memberikan pendapatan yang mampan untuk Kumpulan dalam beberapa tahun akan datang. - DagangNews.com