Affin lancar rumusan pembayaran gaji, AFFINWRKFZ bagi pekerja dan majikan di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Affin lancar rumusan pembayaran gaji, AFFINWRKFZ bagi pekerja dan majikan di Malaysia

Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 9 Jan - Kumpulan Affin melancarkan rumusan pembayaran gaji baharu, AFFINWRKFZ yang menyepadukan produk kumpulan, meliputi pekerja, majikan, dan perniagaan.

 

AFFINWRKFZ memastikan penyediaan rumusan yang bukan sahaja menyelaraskan proses penggajian tetapi juga menyumbang kepada kecekapan, kepuasan dan kejayaan bagi kedua-dua pekerja dan majikan.

 

Pengarah Eksekutif Perbankan Komuniti Kumpulan Affin Bank Berhad, Fairuz Radi berkata, bank itu mempunyai kira-kira 80,000 syarikat yang terdiri daripada pelanggan korporat, komersial dan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) setakat 23 November 2023, dengan 53% daripada mereka telah mendaftar dalam Affinmax.

 

“Bagaimanapun, kurang daripada 5% daripada pelanggan kami menggunakan perkhidmatan gaji kami. Oleh itu, ia akan membuka peluang dan potensi untuk mendorong pelanggan Affinmax menggunakan rumusan pembayaran gaji kami.

 

“Kami telah mempertingkat strategi pasaran dengan memperkenalkan tenaga kerja Affin, rumusan perbankan bersepadu bertumpukan faedah pembayaran gaji dan pengekalan akaun semasa dan simpanan (CASA) untuk majikan, pekerja dan perniagaan,” katanya pada majlis pelancaran Affinwrkz di Menara Affin hari ini.

 

Fairuz berkata, kerjasama dengan rakan kongsi strategik dalam titik jualan sumber manusia, perakaunan dan e-dagang mempertingkat tawaran produk digital yang menyeluruh.

 

Sementara itu, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Affin Bank Berhad, Datuk Wan Razly Abdullah berkata, bank itu telah menjalin kerjasama dengan penggiat industri terkemuka yang pakar dalam penyelesaian sumber manusia, titik jualan, rumusan perakaunan dan perkhidmatan e-dagang melalui aplikasi SME Colon Sebagai sebahagian daripada inisiatif strategik untuk meningkatkan cadangan nilai dan mengukuhkan kesetiaan pelanggan.

 

“Sinergi kerjasama ini meletakkan kumpulan sebagai leverage pakar pengetahuan; memberikan pelanggan rumusan perniagaan digital yang menyeluruh.

 

"Affin kekal komited terhadap inovasi dan kepuasan pelanggan sebagai sebahagian daripada tonggak A25 'Perkhidmatan Pelanggan Tiada Tandingan', dan rumusan ini adalah bukti dedikasi kumpulan untuk menyampaikan rumusan termaju dalam landskap kewangan dinamik dan sentiasa berkembang,” tambahnya.  - DagangNews.com