Alliance Bank jalin perkongsian strategik luaskan capaian kad kredit maya kepada lebih 150,000 pengguna aplikasi MyTaman | DagangNews Skip to main content

Alliance Bank jalin perkongsian strategik luaskan capaian kad kredit maya kepada lebih 150,000 pengguna aplikasi MyTaman

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 14 Jun - Alliance Bank Malaysia Bhd menjalinkan kerjasama strategik dengan MyTaman, aplikasi keselamatan komuniti pintar bagai meluaskan capaian kad kredit maya visa (VCC) kepada lebih 150,000 pengguna aplikasi itu.

 

Bank itu dalam satu kenyataan berkata, perkongsian itu akan memberikan kemudahan kepada pengguna bagi menguruskan kewangan secara digital dengan mudah dan selamat. 

 

Katanya, kerjasama itu menandakan sinergi antara teknologi canggih, memperkasakan individu untuk mengurus pembayaran mereka dengan selamat sambil memupuk pengalaman komuniti yang lebih diperkemas.

 

Ketua Pegawai Perbankan Pengguna Kumpulan Alliance Bank, Gan Pai Li berkata, dengan lebih 150,000 pengguna merentasi 350 projek perumahan, MyTaman menawarkan ciri penting seperti butang panik maya dan sistem pengurusan pelawat, memastikan keselamatan dan kemudahan.

 

Beliau berkata, sokongan hujung ke hujungnya bagi pemaju hartanah membezakannya dalam pasaran. 

 

"Penyepaduan dengan Kad Kredit Maya Alliance Bank meningkatkan tawaran MyTaman, membolehkan pendahuluan tunai, pembayaran bil dan ciri keselamatan yang dipertingkatkan seperti pembekuan kad dan keupayaan penggunaan sekali sahaja.

 

"Ia memberi kemudahan pengurusan serta pembayaran yuran penyelenggaraan, caj sewa dan langganan, memberikan perkhidmatan dan kemudahan yang luar biasa kepada pengguna aplikasi itu," katanya dalam atu kenyataan, hari ini.

 

Bagi 100 pengguna pertama aplikasi MyTaman sedia ada yang mendaftar untuk Alliance Bank Visa VCC akan menerima promosi 'Beli 1 Percuma 1' untuk minuman dari One Afternoon Cafe di pusat beli-belah Atria di Damansara apabila menggunakan fungsi VCC DuitNow.

 

Selain itu, 100 pelanggan baharu aplikasi MyTaman yang pertama akan mendapat minuman percuma dari kafe yang sama apabila menggunakan VCC mereka melalui aplikasi MyTaman. Kedua-dua tawaran sah dari 6 Jun 2024 hingga 6 Julai 2024.

 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif MyTaman, Benjamin Lim berkata, perkongsian strategik dengan Alliance Bank adalah sejajar dengan komitmen mereka terhadap inovasi dan khidmat masyarakat.

 

"Menerusi penawaran Kad Kredit Maya Alliance Bank kepada pengguna aplikasi MyTaman, mereka menyelaraskan pembayaran dan menyediakan kredit tambahan, meningkatkan fleksibiliti kewangan untuk pengurusan perbelanjaan yang cekap," katanya.- DagangNews.com