Flexidynamic sertai sektor pensterilan sinaran gamma, ambil alih 51% kepentingan Gammatech | DagangNews Skip to main content

Flexidynamic sertai sektor pensterilan sinaran gamma, ambil alih 51% kepentingan Gammatech

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 13 Jun - Flexidynamic Holdings Bhd memeterai surat niat (LOI) dengan Gammatech Sdn Bhd bagi mengambil alih 51% modal saham terbitan yang diperbesarkan.

 

Kumpulan itu berkata, pengambilalihan itu akan dibuat pada jumlah harga langganan RM1.04 juta, dengan setiap saham baharu berharga RM1.00. Selepas tamat langganan, Gammatech akan menjadi anak syarikat Flexidynamic.

 

Gammatech merancang untuk menawarkan perkhidmatan pensterilan menggunakan sinaran gamma.

 

Pensterilan sinaran gamma merupakan kaedah yang sangat berkesan untuk menghapuskan mikroorganisma yang biasa digunakan dalam industri perubatan dan farmaseutikal untuk mensterilkan peranti, instrumen dan produk.

 

"Tawaran baharu ini mungkin bukan sahaja memberi perkhidmatan kepada pelanggan sedia ada dalam industri sarung tangan, tetapi juga boleh merangkumi industri seperti farmaseutikal, pemprosesan makanan dan pembungkusan.

 

"Dengan menawarkan perkhidmatan pensterilan sinaran gamma, Flexidynamic menyasarkan untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk produk steril, memanfaatkan asas pelanggan sedia ada dan berkembang ke pasaran yang lebih luas ini," katanya dalam satu kenyataan.

 

Pengarah Urusan Flexidynamic, Tan Kong Leong berkata, pelaburan strategik dalam Gammatech menandakan peristiwa penting bagi kumpulan apabila pihaknya menyertai sektor pensterilan sinaran gamma. 

 

"Kami melihat potensi yang besar dalam bidang ini dan yakin bahawa langkah ini akan melengkapkan operasi sedia ada kami sambil membuka laluan baharu untuk pertumbuhan dalam industri sarung tangan perubatan yang semakin pulih. 

 

"Komitmen kami terhadap inovasi dan pengembangan terus memacu perniagaan kami ke hadapan, memastikan nilai jangka panjang untuk pemegang saham kami," katanya. - DagangNews.com