Joey Yap, ikon pilihan Maxis dalam siri Spark Engage 16 Jun ini | DagangNews Skip to main content

Joey Yap, ikon pilihan Maxis dalam siri Spark Engage 16 Jun ini

Joey Yap
 

Oleh ANIS FARHANAH MALEK
anisfarhanah@dagangnews.com

 

KUALA LUMPUR 14 Jun - Siri terkenal, Maxis Business Spark Engage bakal kembali dengan ikon Datuk Joey Yap yang merupakan Pengasas dan Ketua Perunding di Joey Yap Consulting Group.

 

Kali ini bertemakan Beyond Luck: How Digitalisation Kept Dato’ Joey Yap Ahead, sesi yang bakal berlangsung pada 16 Jun ini bertujuan mendorong para peniaga untuk menerapkan perubahan dan kekal utuh ketika tempoh penuh cabaran. 

 

Ketua Pegawai Perniagaan Perusahaan Maxis, Paul McManus berkata, sambutan yang begitu memberangsangkan terhadap siri Spark Engage menunjukkan minat para peniaga kecil di Malaysia terhadap perbincangan dan perkongsian pengajaran. 

 

Paul McManus
Paul McManus

 

“Peranan kami sebagai pemangkin pendigitalan menjadi pendorong untuk terus terlibat dengan perniagaan dan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) melalui platform ini, supaya dapat membina sokongan dan nilai yang kukuh agar mereka dapat Terus Menerajui dalam dunia yang berubah,” kata McManus dalam satu kenyataan.

 

Turut serta dalam siri seterusnya itu adalah Ketua Segmen PKS Maxis, Kevin Lee bersama-sama personaliti media, Julie Woon sebagai moderator. 

 

Terkenal dengan merevolusikan persepsi manusia terhadap feng shui dan metafizik Cina menggunakan teknologi, Yap bakal berkongsi mengapa para peniaga perlu menerima perubahan digital dan menggunakan teknologi untuk membuka lebih banyak peluang perniagaan.

 

Peserta juga dijangka mendapat pencerahan berkenaan cara untuk bertahan dan berkembang maju dalam lansdkap perniagaan berdasarkan pendekatan terkini oleh Yap. 

 

Selain itu, mereka juga akan didedahkan dengan kepentingan menjalin hubungan dan kerjasama untuk mewujudkan lebih banyak faedah dalam perniagaan mereka. - DagangNews.com