Legacy meterai perjanjian empat syarikat bakal disenarai di bursa Amerika Syarikat | DagangNews Skip to main content

Legacy meterai perjanjian empat syarikat bakal disenarai di bursa Amerika Syarikat

Dari kiri:Pengarah Urusan AE Carbon Capital Ltd, Michelle Lee; Pengarah Transmisi Neutral, Leopold Chew Wee Chet; Pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif Neutral Transmission Malaysia, Dr Mohamed Awang Lah; Ketua Perwakilan Tebing Barat Timur, Ted W.Teo; Pengarah Urusan Penasihat Korporat Legacy, Nelson Goh; Ketua Pegawai Eksekutif Pengurusan Dana Tiger, Jeremy Tan; Pengerusi Eksekutif & Ketua Pegawai Eksekutif VCI Global Limited, Victor Hoo dan Ketua Pegawai Eksekutif I Bella, Shermine Then
Oleh SYAZA NORAZHARUDDIN

KUALA LUMPUR 4 Sept -  Legacy Corporate Advisory Sdn Bhd, sebuah syarikat perkhidmatan kewangan khusus dalam tawaran awam permulaan (IPO) memeterai majlis tandatangan perjanjian penyenaraian empat syarikat di bursa Amerika Syarikat. 

 

Perjanjian itu melibatkan Neutral Transmission Malaysia Sdn Bhd, I Bella Sdn Bhd, Kumpulan Autoplay Sdn Bhd dan AE Carbon Capital Ltd.  


 
Menurut Legacy, perjanjian itu menandakan satu langkah besar ke hadapan dalam mengejar penyenaraian AS yang difasilitasi oleh Legacy sebagai perunding IPO.


 
Majlis tandatangan perjanjian itu menyerlahkan komitmen Legacy untuk membimbing syarikat melalui kemasukan pasaran AS dan mewujudkan kehadiran global yang kukuh. 

 

Selain itu, Legacy berkata, syarikat tersebut akan dilengkapkan dengan kepakaran dan rangkaian IPOnya bagi menavigasi kerumitan pasaran AS serta membuka peluang pertumbuhan dan menarik pelabur global.


 
Pengarah Urusan Legacy Corporate Advisory, Nelson Goh berkata, sebagai perunding IPO bagi empat syarikat itu, Legacy bukan sahaja memudahkan pelaksanaan penyenaraian di pasaran A.S. tetapi juga memastikan kemasukannya lancar dan meletakkan asas untuk pertumbuhan mampan.

 

"Penglibatan ini adalah penting, bukan sahaja untuk pelanggan kami tetapi juga untuk syarikat tuk memacu pertumbuhan mampan, meneroka pasaran baharu dan terus berinovasi.

 

"Dengan menyelaraskan diri kami dengan syarikat yang berkongsi visi kami, kami mencipta platform yang memupuk kerjasama dan kejayaan untuk semua pihak yang terlibat," ulas beliau. 


 
Di samping itu, Legacy menekankan penglibatan itu menetapkan asas untuk pertumbuhan masa depan.  

 

"Syarikat kami berada pada kedudukan yang baik untuk meneroka peluang pertumbuhan tambahan di rantau ini dan di peringkat global. 

 

"Dengan terus mengukuhkan rangkaian kolaborator antarabangsanya, Legacy menyasarkan untuk membuka peluang perniagaan baharu yang sejajar dengan visi strategiknya.


 
"Memandang ke hadapan, syarikat komited untuk memastikan penglibatan itu akan membawa perubahan yang bermakna, memberi peluang untuk berinovasi dan meneroka dalam pelbagai sektor," ujar Legacy.- DagangNews.com