Mah Sing lancarkan jualan apartmen servis M Zenya di Kepong dengan 92% habis ditempah | DagangNews Skip to main content

Mah Sing lancarkan jualan apartmen servis M Zenya di Kepong dengan 92% habis ditempah

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 10 Mei - Mah Sing Group Bhd, melalui unitnya Star Residence Sdn Bhd, melancarkan pembangunan pangsapuri servis terbaharunya yang dinamakan M Zenya di Kepong, Kuala Lumpur pada 9 Mei semasa majlis perasmian galeri jualannya di Sungai Mas Plaza di Jalan Ipoh.

 

Tersebar di kawasan seluas 4.88 ekar, M Zenya bernilai RM500 juta terdiri daripada menara 38 tingkat dengan 619 unit kediaman yang terdapat dalam empat susun atur dua hingga empat bilik tidur berbeza dengan saiz binaan dari 762 hingga 1,067 kaki persegi. berharga dari RM420,000 dan mempunyai yuran penyelenggaraan kira-kira 30 sen psf.

 

Pembangunan itu juga akan menempatkan 23 unit lot runcit, dan butiran lanjut akan didedahkan kemudian.

 

Dalam ucapan aluannya, CEO dan pengarah eksekutif kumpulan Mah Sing, Datuk Voon Tin Yow berkata, M Zenya telah 92% ditempah sebelum pelancaran rasminya pada Khamis.

 

“Ini menjadikan M Zenya usaha jaya keempat Mah Sing di kawasan Kepong. Saya juga berbangga untuk menyatakan bahawa kami dapat melancarkan M Zenya dalam tempoh sembilan bulan yang singkat sejak pengambilan tanah pada Julai 2023.

 

“Kadar penggunaan 92% M Zenya adalah bukti kepada Siri M mampu milik kami memenuhi permintaan pasaran dan pelanggan kami mempercayai kami untuk menyampaikan produk berkualiti di lokasi strategik.”

 

Beberapa kemudahan di M Zenya termasuk rak basikal, taman bonsai linear, kolam renang, jakuzi, ruang istirahat, taman permainan, kawasan barbeku, dek yoga, laluan refleksologi, gimnasium dan dewan serbaguna.

 

Ketika membentangkan pembangunan itu, Ketua Pegawai Eksekutif Mah Sing bagi anak syarikat hartanah Yeoh Chee Beng menekankan bahawa M Zenya akan hadir dengan beberapa ciri hijau sebagai sebahagian daripada inisiatif alam sekitar, sosial dan tadbir urus (ESG) pemaju.

 

Beberapa ciri ini termasuk lampu LED, cat sebatian organik meruap rendah (VOC), sistem penuaian air hujan dan peralatan elektrik berkuasa solar untuk kawasan umum.

 

 

mahsing

 

 

Yeoh juga berkata pembangunan itu, yang terletak bersebelahan dengan Taman Metropolitan Kepong seluas 250 ekar, akan menampilkan banyak reka bentuk biofilik untuk digabungkan dengan baik dengan persekitarannya. Taman ini terdiri daripada laluan joging sepanjang 4km yang mengelilingi tasik seluas 140 ekar.

 

Kemudahan lain yang berdekatan dengan M Zenya termasuk Dataran Keponggi, Taman Botani FRIM serta institusi pendidikan, pasar raya, pusat membeli-belah dan hospital. Pembangunan itu juga terletak berhampiran stesen MRT Metro Prima dan Kepong Baru.

 

Selain M Zenya, Mah Sing mempunyai tiga lagi projek di Kepong iaitu M Luna, Lakeville Residence dan M Nova.

 

M Nova bernilai RM790 juta terdiri daripada tiga menara pangsapuri yang diservis. Unit kediaman itu akan didatangkan dalam tiga susun atur berbeza, dengan saiz binaan dari 700 hingga 1,000 kaki persegi dan harga jualan dari RM328,000. Ia juga akan mempunyai 11 unit lot runcit dan lot runcit pandu lalu.

 

Dengan dua menara telah dibuka untuk jualan, Yeoh berkata M Nova pada masa ini mempunyai kadar pengambilan sebanyak 75%. Menara ketiga dijangka dibuka untuk jualan pada suku ketiga tahun ini.

 

Pengasas dan pengarah urusan kumpulan Mah Sing Tan Sri Leong Hoy Kum berkata, “Sebagai pemaju hartanah yang dipacu pasaran, menawarkan produk yang bergema dengan pasaran adalah penting, oleh itu, lokasi pembangunan adalah salah satu perkara asas. faktor.

 

“Dengan kehadiran jenama yang kukuh dan rekod prestasi yang baik serta kunci kira-kira yang sihat dan kukuh, kami akan terus mencari tanah yang lebih strategik untuk mengembangkan portfolio kediaman dan perindustrian kami di Lembah Klang, Johor dan Pulau Pinang.” - DagangNews.com