Bekas Ketua Pegawai Eksekutif MRT Corp Shahril Mokhtar meletak jawatan sebagai MD Green Packet | DagangNews Skip to main content

Bekas Ketua Pegawai Eksekutif MRT Corp Shahril Mokhtar meletak jawatan sebagai MD Green Packet

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 20 Sept - Datuk Seri Dr Shahril Mokhtar meletak jawatan sebagai pengarah urusan firma teknologi Green Packet Bhd selepas hampir setahun memegang jawatan itu.

 

Beliau sebelum ini pernah berkhidmat sebagai pengarah urusan Prasarana Malaysia Bhd dan ketua pegawai eksekutif Mass Rapid Transport Corp Sdn Bhd (MRT Corp).

 

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia pada Khamis, Green Packet berkata Shahril, 51, akan bersara serta-merta.

 

 

wasiyyah

 

 

Pada 12 Sept, Green Packet mengumumkan empat daripada enam pelabur yang dijangka melanggan peletakan persendiriannya sebanyak 598 juta saham telah menarik diri.

 

Empat pelanggan — Dr Prem Kumar, Roberto Guiati, Chan Yok Peng dan Ler Pei Fen — sama-sama bersetuju untuk menamatkan perjanjian langganan mereka.

 

Perjanjian langganannya dengan dua pelanggan yang tinggal iaitu Chow Dai Ying dan Tay Guat Eng kekal utuh.

 

Green Packet mengumumkan pada 30 April bahawa ia merancang untuk melakukan penempatan persendirian sebanyak 598.48 juta saham, mewakili 30% daripada saham terbitannya, pada 3.2 sen sesaham, berjumlah RM19.15 juta.

 

Dana daripada penempatan itu bertujuan menyokong usaha samanya dengan kerajaan Sri Lanka dalam platform digital pelancongan bersepadu (RM10 juta), perniagaan pinjaman wang (RM6 juta) dan untuk modal kerja (RM2.86 juta).

 

Pada 3.29 petang Khamis, saham Green Packet tidak berubah pada tiga sen, dengan 930,100 saham selesai. Permodalan pasarannya berjumlah RM63.3 juta. Saham syarikat ini telah jatuh 40% setakat tahun ini. - DagangNews.com