Rentokil, Tune Protect lancar TermiteShield, pelan insurans untuk kerosakan anai-anai | DagangNews Skip to main content

Rentokil, Tune Protect lancar TermiteShield, pelan insurans untuk kerosakan anai-anai

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 23 Okt - Rentokil Pest Control Malaysia, pembekal rumusan kawalan perosak di Malaysia mengumumkan pelancaran TermiteShield — Pelan Insurans Anai-anai baharu yang inovatif yang direka khusus untuk melindungi pemilik rumah daripada beban kewangan kerosakan harta benda yang disebabkan oleh anai-anai.

 

Menerusi kerjasama dengan Tune Protect Malaysia, Rawatan Anai-anai Kediaman Rentokil kini dilengkapi dengan perlindungan kewangan tambahan terhadap kerosakan yang berkaitan dengan anai-anai. 

 

Berkuat kuasa 1 September 2024, TermiteShield menawarkan perlindungan untuk kerosakan harta benda yang disebabkan oleh anai-anai pada kandungan rumah anda seperti perabot, lekapan dan kelengkapan.

 

Dengan menggabungkan perkhidmatan rawatan anai-anai pakar dengan perlindungan kewangan, perlindungan komprehensif itu memastikan ketenangan fikiran bagi pemilik hartanah.

 

Majlis menandatangani perjanjian itu diadakan pada 17 Oktober 2024 antara Pengarah Urusan Rentokil Initial Malaysia, Filipina & Brunei, Carol Lam dan Ketua Pegawai Eksekutif Tune Protect Malaysia, Jubin Mehta.

 

Carol dalam ucapannya berkata, komitmen Rentokil terhadap inovasi sebagai sebahagian daripada usaha teguh syarikat untuk menyediakan rumusan kawalan perosak yang paling dipercayai.

 

“Dengan menggabungkan keupayaan kawalan anai-anai Rentokil yang terbukti dengan perlindungan insurans TermiteShield Tune Protect Malaysia, pemilik rumah dilindungi bukan sahaja daripada kerosakan struktur tetapi juga daripada tekanan kewangan yang berkaitan, akhirnya memberikan ketenangan fikiran kepada mereka," katanya.

 

Sementara itu, Jubin Mehta berkata, kerjasama itu mewakili langkah berani ke arah mentakrifkan semula perlindungan rumah.

 

"Menerusi pelancaran TermiteShield Insurance, kami menggabungkan kepakaran kawalan perosak Rentokil yang tiada tandingan dengan rumusan insurans kami yang disesuaikan, mewujudkan perlindungan menyeluruh terhadap ancaman anai-anai," katanya.

 

Rentokil Pest Control Malaysia yakin TermiteShield akan merevolusikan cara pemilik rumah mendekati kawalan dan perlindungan anai-anai. 

 

Dengan menggabungkan perkhidmatan kawalan makhluk perosak pakar dengan perlindungan insurans yang komprehensif, syarikat itu menyasarkan untuk menetapkan standard baharu dalam industri.

 

Perkongsian strategik ini dibentuk dengan aspirasi yang jelas untuk melindungi orang ramai dan meningkatkan kehidupan, dengan cara yang paling diketahui oleh kedua-dua syarikat. - DagangNews.com