Salcon Bhd menang kontrak kerja-kerja pengagihan air ladang tenusu bernilai RM18.5 juta | DagangNews Skip to main content

Salcon Bhd menang kontrak kerja-kerja pengagihan air ladang tenusu bernilai RM18.5 juta

Oleh Shamsiah Zulkafli

KUALA LUMPUR 18 Okt - Salcon Bhd mengumumkan pada hari Khamis bahawa anak syarikat milik penuhnya, Salcon Engineering Bhd, telah memenangi kontrak kerja pengagihan air bernilai RM18.5 juta.

 

Menurut satu pemfailan di bursa, kontrak tersebut dianugerahkan oleh LTE Engineers Sdn Bhd bagi pihak F&N AgriValley Sdn Bhd di Gemas, Negeri Sembilan.

 

Berdasarkan penerangan projek, pakej kerja dibahagikan kepada dua bahagian yang berkaitan dengan ladang tenusu terintegrasi Fraser & Neave Holdings Bhd.

 

Salcon menyatakan, bahagian pertama projek akan bermula dari 19 Januari 2025 selama 13 minggu, manakala bahagian kedua akan bermula dari 20 April 2025, yang mengambil masa 26 minggu.

 

Syarikat itu juga menambah, projek berkenaan dijangka memberi sumbangan positif kepada pendapatan dan aset bersihnya untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2025 dan seterusnya.

 

Saham Salcon ditutup meningkat setengah sen atau 1.7% kepada 29.5 sen, memberikan syarikat tersebut nilai pasaran sebanyak RM305.45 juta. - DagangNews.com