Zurich tawarkan perlindungan pasca vaksinasi COVID-19 percuma  | DagangNews Skip to main content

Zurich tawarkan perlindungan pasca vaksinasi COVID-19 percuma 

 

Oleh ANIS FARHANAH MALEK
anisfarhanah@dagangnews.com

 

KUALA LUMPUR 3 Mac - Zurich Malaysia (Zurich) menawarkan perlindungan pasca vaksinasi COVID-19 kepada pihak-pihak berkepentingannya. 

 

Langkah itu sebagai tanda sokongan terhadap Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan dalam mengekang penularan pandemik tersebut, jelas Zurich.

 

Ujar penyedia insurans itu, perlindungan percuma berkenaan akan disediakan kepada kakitangan, pengantara, rakan strategik dan produk-produk terpilih bagi tempoh 30 hari daripada tarikh vaksinasi pertama. 

 

“Pemohon-pemohon yang berminat mestilah berdaftar dengan Zurich sebelum vaksinasi untuk melayakkan mereka menerima perlindungan ini. 

 

“Tawaran adalah terhad dan keutamaan diberikan kepada sesiapa yang mendaftar dahulu. 

 

“Ditaja jamin oleh Zurich General Insurance dan Zurich General Takaful, perlindungan percuma pasca vaksinasi COVID-19 ini menyediakan manfaat terhadap kematian dan kecacatan kekal akibat kemalangan dan kematian akibat pasca vaksinasi sebanyak RM2,000,” jelas Zurich dalam sebuah kenyataan hari ini. 

 

Selain itu, manfaat kesulitan sebanyak RM500 akan diberikan jika pelanggan menghadapi kesan sampingan akibat komplikasi berpunca daripada vaksinasi COVID-19 sehingga memerlukan kemasukan ke hospital dalam tempoh perlindungan, tambah Zurich. 

 

Tambah kenyataan itu, ketika membuat pendaftaran, pelanggan boleh memilih untuk meningkatkan perlindungan kepada 60 hari keseluruhan. 

 

Perlindungan tambahan itu juga meningkatkan jumlah pampasan yang akan dibayar bagi kematian dan kecacatan kekal akibat kemalangan dan kematian akibat pasca vaksinasi kepada RM10,000 dan manfaat kesulitan sebanyak RM2,000, ujar Zurich lanjut. 

 

“Pengumuman perlindungan percuma bagi pasca vaksinasi COVID-19 oleh Zurich ini seiring dengan bermulanya program vaksinasi negara,” tambah kenyataan itu. - DagangNews.com