Allianz, INSEAD bekerjasama tingkatkan kemahiran jualan agensi perniagaan hayat dan kesihatan | DagangNews Skip to main content

Allianz, INSEAD bekerjasama tingkatkan kemahiran jualan agensi perniagaan hayat dan kesihatan

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 5 Mei - Allianz Asia Pasifik (AZAP) menjalin kerjasama dengan salah satu sekolah perniagaan terkemuka dunia, INSEAD untuk mewujudkan program latihan dan pensijilan yang bertujuan untuk meningkatkan kemahiran tenaga jualan organisasi agensi perniagaan hayat dan kesihatan.


 
Allianz dalam kenyataan berkata, program selama enam bulan itu adalah inisiatif kelayakan berasaskan prestasi yang mengiktiraf dan memberi ganjaran kepada ejen berprestasi tinggi di tujuh pasaran di Asia.

 

Menurutnya, program yang pertama seumpamanya itu akan dijalankan di China, Indonesia, Malaysia, Filipina, Sri Lanka, Taiwan, dan Thailand.

 

Katanya, ia direka untuk meningkatkan kemahiran serta merevolusikan pengalaman pembelajaran ejen yang dilesenkan dalam perniagaan hayat dan kesihatan. 

 

"Direka khas dan dicipta bersama oleh Allianz dan INSEAD, program ini mengikuti model latihan hibrid yang terdiri daripada kandungan dalam talian dan bersemuka.


 
"Dengan akses kepada profesor bertaraf dunia, penceramah panel, pengamal industri, kurikulum merangkumi pelbagai topik daripada kepimpinan organisasi dan pengurusan pelanggan kepada pemasaran, jualan dan strategi perniagaan.

 

"Pendekatan inovatif ini bertujuan untuk menyediakan pengalaman pembangunan profesional holistik untuk ejen dan mempercepatkan pembangunan pemimpin generasi akan datang dalam industri," katanya.

 

 

allianz
                                             Charles Ong

 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Allianz Life Insurance Malaysia Bhd, Charles Ong berkata, pihaknya memberi tumpuan untuk memupuk pasukan dan ejen bagi menyokong pertumbuhan kerjaya dan memastikan kejayaan mereka. 

 

"Dengan menyepadukan Program Latihan Agensi INSEAD dengan Allianz C.E.O. program ini, kami menyasarkan untuk membina pasukan usahawan yang mementingkan pelanggan, profesional, dan dapat menyemai keyakinan kepada pelanggan kami," katanya.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Serantau Allianz Asia Pasifik, Anusha Thavarajah pula berkata, ia menandakan satu langkah penting untuk membangun dan melabur dalam ejen.

 

"Saya percaya kerjasama ini adalah pengubah permainan yang akan membolehkan kami menarik bakat terbaik dalam pasaran dan memperkasakan generasi peneraju agensi kami yang akan datang sambil kami membangunkan saluran pengedaran lebih teguh dan berdaya tahan," katanya.

 

Dekan Pendidikan Eksekutif INSEAD, Prof Sameer Hasija berkata, matlamat pihaknya adalah untuk menjadi organisasi rakan kongsi pertarungan intelektual yang boleh dipercayai untuk meningkatkan kemahiran pekerja mereka, memupuk rasa ingin tahu, dan membantu memupuk minda pertumbuhan. - DagangNews.com