Caremiles, Mastercard lancar kempen tanam 50,000 pokok untuk inisiatif penghijauan semula global | DagangNews Skip to main content

Caremiles, Mastercard lancar kempen tanam 50,000 pokok untuk inisiatif penghijauan semula global

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 23 Dis - Untuk menyokong usaha penghutanan semula global, aplikasi tindakan iklim, Caremiles dan Mastercard telah melancarkan inisiatif untuk menanam sebanyak 50,000 batang pokok. 

 

Mastercard akan memadankan semua derma pemegang kad untuk penanaman pokok sehingga penghujung tahun 2022, dan juga menawarkan pelbagai rebat dan ganjaran tambahan untuk pengguna yang layak. 

 

Kempen ini terbuka kepada semua pemegang kad Mastercard di Malaysia, Thailand, Singapura, Vietnam, Burma, Brunei, Laos dan Kemboja.

 

Pemegang kad Mastercard boleh melayari www.caremiles.app/ppc untuk mengambil bahagian.

 

Dengan setiap pokok berharga AS$2 sahaja untuk ditanam, pemegang kad yang menderma cukup untuk menanam lima atau lebih pokok akan menerima rebat AS$5 (RM23), manakala pemegang kad yang membantu menanam 50 atau lebih pokok akan menerima rebat AS$100 (RM453). 

 

Setiap penderma akan menerima sijil yang menunjukkan jumlah pokok yang dibiayai oleh derma mereka.

 

Perkongsian ini adalah sebahagian daripada Priceless Planet Coalition (PPC) Mastercard, platform yang menyatukan usaha kemampanan korporat dan melibatkan perniagaan dan pengguna untuk mengambil tindakan kolektif untuk memacu perubahan positif bagi planet ini. 

 

Gabungan menggunakan model penghutanan semula yang bukan sahaja tertumpu pada penanaman pokok, tetapi pertumbuhan semula hutan dalam geografi dengan keperluan terbesar dan paling berpotensi untuk kesan iklim, komuniti dan biodiversiti positif.

 

PPC sedang berusaha untuk menanam 100 juta pokok di seluruh dunia menjelang 2025 dan kini memacu sumbangan kepada 18 projek penghutanan semula global di Kemboja, Filipina, Brazil dan Kenya. 

 

Dilancarkan oleh Mastercard pada Januari 2020, PPC menghimpunkan syarikat, komuniti dan pengguna dalam tindakan iklim dan kini merangkumi lebih daripada 100 rakan kongsi di seluruh dunia, termasuk peniaga berfikiran mampan, firma fintech dan bank global.

 

Derma untuk kempen ini akan menyokong penanaman pokok di salah satu tapak Pengumpulan Planet Tak Ternilai di seluruh dunia, dengan keutamaan diberikan kepada rantau Asia Tenggara. - DagangNews.com

 

Untuk menyumbang kepada kempen ini:


1. Lawati https://www.caremiles.app/ppc/.


2. Masukkan nama dan alamat e-mel anda.


3. Pilih bilangan pokok yang anda ingin tanam dengan hanya AS$2 (RM9) setiap satu.


4. Masukkan butiran pembayaran anda. Sila semak dengan kad Mastercard untuk menikmati ganjaran dan promosi. Mastercard akan memadankan sumbangan anda, menggandakan impak positif anda tanpa sebarang kos tambahan kepada anda.