eCloudvalley lantik Sandy Woo sebagai Pengarah Negara bagi operasi di Malaysia | DagangNews Skip to main content

eCloudvalley lantik Sandy Woo sebagai Pengarah Negara bagi operasi di Malaysia

Oleh SYAZA NORAZHARUDDIN

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Penyedia penyelesaian awan dan rakan kongsi utama Perkhidmatan Web Amazon (AWS), eCloudvalley Digital Technology melantik Sandy Woo sebagai Pengarah Negara untuk operasinya di Malaysia. 

 

Sandy membawa pengalaman lebih 20 tahun dalam industri teknologi yang bakal memacu misi eCloudvalley untuk memudahkan penggunaan teknologi awan terkini lebih mudah diakses oleh perusahaan dalam pelbagai sektor. 

 

eClouvalley berkata, pelantikan Sandy merupakan langkah kritikal memandangkan Malaysia sedang meneruskan usaha Pelan Tindakan Ekonomi Digitalnya bertujuan untuk memajukan landskap digital negara untuk menghasilkan pendapatan yang tinggi.

 

Woo turut berkata, menerusi peranannya, beliau akan menyediakan portfolio pelanggan yang berkembang, terutamanya dalam transformasi digital yang pesat. 

 

“Rancangan Perkhidmatan Web Amazon untuk melancarkan Wilayah AWS baharu di sini, bakal mempersiapkan Malaysia untuk penggunaan awan dan inovasi yang lebih pantas.  

 

“Melalui strategi dan kepakaran kami, kami bersemangat untuk membantu dan memperkasakan perniagaan dalam merealisasikan potensi penuh teknologi awan dan teknologi canggih seperti kecerdasan buatan (AI) generatif, pembelajaran mesin (ML), data besar, internet kebendaan (IoT) dan banyak lagi,” kata beliau.

 

Sebelum menyertai eCloudvalley, Sandy menerajui pasaran Malaysia semasa perkhidmatan beliau di Veritas Technologies, sebuah syarikat perkhidmatan pengurusan data perusahaan. 

 

Beliau juga memainkan peranan penting dalam mengembangkan kehadiran pasaran syarikat itu sambil mempamerkan daya saingnya untuk menghasilkan hasil yang dipacu data. 

 

Sandy juga pernah memegang peranan kepimpinan dalam beberapa syarikat teknologi termasuk Cisco Systems, CA Technologies dan NTT (Data Dimensi).

 

Pengarah Serantau eCloudvalley, Jonathan Que berkata, pelantikan Sandy menunjukkan komitmennya untuk membina pasukan mahir yang boleh menangani keperluan khusus pasaran Malaysia yang sedang berkembang. 

 

“Pengalaman beliau tentang keperluan perniagaan pelanggan dan pengalaman dalam trend industri menjadikan beliau sebagai peneraju yang ideal untuk operasi di Malaysia.

 

“Beliau merupakan calon yang tepat bukan sahaja untuk memacu fasa pertumbuhan eCloudvalley, tetapi juga membantu pelanggan kami berinovasi, berkembang dan mencapai matlamat perniagaan mereka,” ulas beliau.

 - DagangNews.com