Incite Innovations tangani 4 cabaran utama pendigitalan PKS menerusi platform Alevate BOS | DagangNews Skip to main content

Incite Innovations tangani 4 cabaran utama pendigitalan PKS menerusi platform Alevate BOS

Ketua Pegawai Eksekutif Incite Innovations, Tham Lih Chung
Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 27 Feb - Incite Innovations menyasarkan untuk mempercepatkan pendigitalan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) menerusi platform Alevate BOS yang direka untuk menangani empat cabaran utama industri.

 

Diperkenalkan pada suku ketiga 2023, Alevate BOS, yang menggunakan teknologi kecerdasan buatan (AI), menawarkan penyelesaian bagi memudahkan  proses operasi, melancarkan pengurusan kedai, meningkatkan penglibatan dan kesetiaan pelanggan, serta akses kepada bantuan modal.

 

Ketua Pegawai Eksekutif, Tham Lih Chung berkata, meskipun PKS merupakan tulang belakang ekonomi negara, penerimaan digitalisasinya masih di peringkat kurang memuaskan memandangkan mereka menghadapi cabaran produktiviti dan kadar penggunaan teknologi yang lebih rendah berbanding PKS global.

 

“Platform Alevate BOS menyusun proses, memberikan pandangan berharga pelanggan, dan mendorong pertumbuhan agar PKS dapat menyesuaikan diri dengan perubahan teknologi, dengan strategi memanfaatkan kemajuan untuk kejayaan lestari. 

 

“Komitmen kami yang kukuh dalam menyediakan antara muka mesra pengguna dan sokongan berasaskan data bagi mendorong PKS tempatan, membolehkan mereka memaksimumkan transformasi digital untuk pertumbuhan jangka panjang,” ujar beliau dalam wawancara bertulis bersama DagangNews.

 

 

alevate

 

 

Menurut Tham, antara cabaran utama dihadapi kebanyakan PKS adalah kesulitan mendapatkan dana bagi operasi harian atau memulakan projek strategik, menghalang keupayaan mereka untuk mengendali ketidakpastian dan memanfaatkan peluang pertumbuhan. 

 

Oleh itu, Alevate BOS menawarkan produk Alevate Capital yang menyediakan sumber modal yang boleh dipercayai, memberi akses cepat kepada pinjaman mikro dan pembiayaan, menangani keperluan kewangan, serta menyokong pertumbuhan dan kelestarian.

 

“Pendekatan kami melangkaui pinjaman tradisional dengan menyediakan sokongan kewangan strategik, mengukuhkan PKS untuk mengatasi cabaran ini. Dengan menjadi sekutu kewangan, kami menyasarkan untuk menangani keperluan khusus PKS, mendorong ketahanan, dan membolehkan mereka berkembang dalam landskap perniagaan yang sentiasa berubah,” tambahnya.

 

Bagi pengurusan kedai pula, beliau berkata Alevate POS menyediakan sistem penjualan berasaskan awan untuk peniaga runcit bagi meningkatkan pengurusan kedai dengan pengalaman lancar dan laporan jualan yang komprehensif.

 

Alevate Procure pula mengatasi cabaran rantaian bekalan dengan memanfaatkan proses digital untuk mengumpul sumber bekalan, menawarkan pilihan kredit kompetitif untuk pengadaan yang dipermudahkan, mengoptimumkan aliran tunai dan meningkatkan fokus pada operasi utama.

 

Alevate BOS turut menawarkan Alevate CV yang menyediakan platform kesetiaan mudah alih yang disepadukan secara lancar dengan perniagaan untuk PKS memberi ganjaran kepada pelanggan di semua sistem.

 

Tham berkata, Alevate BOS telah digunakan lebih 500 PKS setakat akhir 2023 dan mereka telah mula mendapat manfaat menggunakan platform tersebut.

 

“Pendekatan yang berbeza ini menempatkan Alevate BOS sebagai rumusan komprehensif yang bukan hanya menggabungkan teknologi canggih tetapi juga menawarkan pelbagai strategi perniagaan, memastikan ia berada di hadapan,” katanya.  - DagangNews.com