Penghantar makanan raih ganjaran lebih adil semasa waktu puncak permintaan mengikut struktur baharu Grab Malaysia | DagangNews Skip to main content

Penghantar makanan raih ganjaran lebih adil semasa waktu puncak permintaan mengikut struktur baharu Grab Malaysia

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 19 Jan - Grab Malaysia sedar sebahagian daripada rakan kongsi penghantarannya menghadapi cabaran dengan struktur pendapatan baharu dan syarikat berhubung dengan mereka secara rapat untuk memahami kebimbangan mereka sambil menggalakkan maklum balas serta menggalakkan perbincangan yang berterusan.

 

"Struktur pendapatan baharu itu adalah sebahagian daripada komitmen Grab Malaysia untuk memupuk pertumbuhan ekonomi untuk semua rakyat Malaysia.

 

"Bagi rakan kongsi penghantaran Grab Malaysia, kami melakukan ini dengan memastikan mereka mempunyai aliran peluang pendapatan yang berterusan daripada platform kami dan mereka diberi ganjaran yang adil untuk setiap tempahan yang mereka selesaikan," menurut syarikat itu dalam kenyataan di sini hari ini.

 

ARTIKEL BERKAITAN: Struktur yuran baharu Grab diselar, gaji `rider' dikurangkan - kerajaan digesa segera tubuhkan pengawal selia ekonomi gig

 

Grab Malaysia menjelaskan, dengan struktur pendapatan baharu, rakan kongsi penghantaran yang perlu meluangkan lebih banyak masa dan usaha akan mendapat pampasan yang lebih adil.

 

"Begitu juga, rakan kongsi penghantaran yang melakukan pengambilan lebih jauh dan menyelesaikan tempahan semasa tempoh permintaan tinggi akan diberi ganjaran," kata syarikat itu.

 

Grab Malaysia berkata, pihaknya sudah memerhatikan sebilangan besar rakan kongsi penghantaran aktif Grab mendapat manfaat daripada struktur pendapatan baharu sejak beberapa hari lepas - kerana mereka mendapat manfaat daripada insentif pada waktu puncak dan menerima jumlah pampasan yang lebih adil untuk masa yang diluangkan dan jarak perjalanan, untuk melengkapkan kerja.

 

ARTIKEL BERKAITAN: Resah komisen tinggi dikenakan syarikat aplikasi penghantaran, persatuan usahawan rayu rakyat Malaysia kembali beli makanan terus di restoran

 

"Kami akan terus melabur dalam promosi seperti GrabUnlimited, HotDeals, Kombo Jimat, terutamanya semasa tempoh permintaan puncak untuk meningkatkan permintaan dan memastikan rakan kongsi penghantaran kami boleh memperoleh pendapatan secara konsisten di platform kami.

 

"Kami akan terus berhubung rapat dengan rakan kongsi penghantaran kami untuk membantu mereka memahami dan mengumpulkan maklum balas tentang struktur pendapatan baharu kami dan mengharapkan mereka mendapat manfaat daripadanya.

 

"Sebagai platform, kami komited untuk menyediakan rakyat Malaysia peluang pendapatan yang boleh diakses yang fleksibel dan mampan. Kami sangat berterima kasih kepada rakan kongsi penghantaran kami kerana terlibat dengan kami dengan cara yang membina dan aman," kata Grab Malaysia.- DagangNews.com